Bästa starten på mitt S.O.M.M.A.R.L.O.V


...fick jag idag då jag mötte upp Anna och lille Maximilian i Hammarby
Sjöstad för en båttur till Djurgården och Rosendals Trädgård som var
dagens mål.  Kanske något av en chansning då vädret inte helt var som
vi hoppats på men lusten att åka var stor! M/S Emelie tog oss via Saltsjön
in till Djurgården.


Anna på båten i sina nya fina gyllene skor! Perfekt att kunna ta båten
in mot city, då blir själva resan en happening också!


Dagens Maximilian var en cool kille som tog dagen med ro. Såg ut
att ha det skönt i sin vagn som är så modern så jag knappt kan rulla den...


Stockholms inlopp och staden mellan broarna. Vi såg många stora och
fina båtar av alla de slag under vår promenad senare. Mitt batteri gav
upp så jag fick inga foton efter Rosendal....klantigt av mig!


Jorå lite sol var det allt för kisar man så mycket då är det bländande ;-)
Gröna Lund var poppis för utanför var köerna lååånga.


Finns en del att hitta på om man är ute på Djurgården!



Blommor, Plantbod, Café och Handelsbod och mysig miljö är vad
Rosendal är. Mitt ställe att ladda batterierna på och som idag -varva ner!


Anna åt en smaskig räksallad och jag tog en god skinksmörgås. 
Efter lunchen mumsade vi på en havrekaka med valnötter och tranbär.



-"Hej jag heter Maximilian och jag är en glad skit som älskar att stå och
gå om man håller mig i händerna. Om man vill (och jag med förstås)
kan man gosa med mig genom att "byta näsa" med mig. Jag är gudomligt
mjuk och gosig och idag charmade jag Ann-Louise rejält! "
PS. Vad tycker ni om min drakstil?? DS.


Ja vad säger man. Så här kan jag tänka mig ha det varje dag på mitt
sommarlov! Sol, bebismys, gott att äta, trevligt väninneprat i ett
sommarfint Stockholm!!



Sen dog kameran som sagt så ni får inte se hur vi promenerade från
Djurgården längs Strandvägen, alla mysiga uteställen vi fann, alla
stora båtar vi såg, alla snygga killar på stan, lilla lilla fågeln vid Riddargatan
och sen turisterna vid Nybroplan.....synd, synd men kanske Anna visar!

Måste bara berätta om vilken otrolig tur vi hade med vädret!! När jag satte mig på Tvärbanan hemåt öppnade sig himlen, blixtarna skar genom molnen och åskan var inte nådig! Årets skyfall kom och Anna och jag klarade oss båda! Tack fina du för en härlig tisdag ♥

KRAM från Ann-Louise

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vilken mysig dag med Anna och Maximilian, jag önskar också att jag får besöka Rosendals trädgård flera gånger och då gärna tillsammans med dig och varför inte Anna också för jag är så avundsjuk på dig som får gosa med denna supersöta pojke :)

Jag önskar så att jag bodde lite närmare er men ni kanske är glada förstås, haha.

Hoppas du njuter av din ledighet, själv får man jobba i 3 veckor till!!!



Kramen

2011-06-21 @ 19:45:56
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Tack rara för en riktigt härlig dag! Fina bilder du fick till trots att kameran la av där efter ett tag! Diggar bilden på mig på båten, fin men mitt linne blåser ju så jag ser ut att vara i 7 månaden, tur jag köpt baddräkt till Greklandsresan ;-)



Hoppas vi kan ses snart igen!



Kramar

/Anna

2011-06-21 @ 20:31:29
URL: http://www.bloggfamiljen.se/?blog=starwoman
Postat av: Anna - Starwoman

Vad GULLIG drake tycker jag drakmamman såklart skulle jag också skriva ;-)



Kram från mig & M

2011-06-21 @ 20:33:00
URL: http://www.bloggfamiljen.se/?blog=starwoman
Postat av: Marie

När vi åker till Sthlm så SKA jag till Rosendal, om jag så ska DRA med J;) Det blir perfekt att vara där medan tjejerna är på Gröna Lund!

Finfina bilder...som vanligt!

Kram♥

2011-06-21 @ 20:46:22
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Josefine, Blåeld

Härligt det ser ut! Tror att jag & Ludvig tar ångbåten till stan (Karlskrona) imorgon, mysigt och betydligt trevligare än bilen!

Kram!

2011-06-21 @ 21:43:41
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Susanne

Klart jag menar vad jag sa, skulle vara jätteroligt om du kom ner och jag hoppas verkligen att du gör de nu och du får stanna ett par dagar så vi hinner med lite av vackra Skåne. Du flyger till Ängelholm och jag hämtar dig där och du kan få en resa tur och retur för knappt en tusenlapp.

Kom igen nu bruden, jag har semester v.30-33



Stora kramar

2011-06-21 @ 21:54:47
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Vilken hääärlig dag!

Till Rosendals vill jag igen :-)



Vad ska ni göra i midsommar?

Ha nu en riktigt fin midsommarhelg



KRAMAR

2011-06-22 @ 14:16:05
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Adolf hitler

Fy fan vad jag hade viljat sätta på den där snygga blondinen!

2012-04-24 @ 08:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0