Den store gudens gåvor









                                          SANDEMAR NATURRESERVAT


Så kom jag då iväg idag som planerat. Jag och Oscar åkte ut i duggregn
för att hinna se de vilda orkideérna blomma. Hinner inte i helgen så det
var nödvändigt trots vädret. Tycker faktiskt det är ganska skönt ute i
och efter regn när man inte behöver bry sig om hur man ser ut!

Efter en kvarts promenad genom underbar terräng kommer man fram mot
ängarna där alla vilda vackra blommor växer och man blir hänförd av synen.
Orkideér, ängsklockor,gullvivor, styvmorsvioler, smörblommor och annat tar
nästan andan ur en. Vi hade turen att få vara ensamma där så vi fotade en
massa (med Oscars iPhone då kameran blev kvar hemma) och bara stannade
upp
och blundade. Bad Oscar lyssna i 20 sekunder på fåglarna och känna
doften av naturen efter regnet, jag gör det automatiskt men en 19-åring
måste man påminna ibland.

Nu är det dags att bädda ner sig. I morgon åker jag för att träffa Caroline och
hennes söta döttrar!

Kram och ha en härlig helg. Bor ni i Stockholm -åk till Sandemar -ligger nästan ute vid Dalarö!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Underbara bilder och vilken miljö, jag älskar sådana platser :)



Ha så mysigt hos Caroline och hälsa så mycket från Skåneland.



Kramen

2011-05-28 @ 09:52:07
URL: http://gronanyanser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0