1:a adventsmys i Sjöstaden


                                   HAPPY BIRTHDAY Maximilian 1 år!

Paketet till födelsedagsbarnet innehöll en Sångpåse från Oskar & Ellen
med handsydda figurer man illustrerar rörelser till sångerna med!


Som vanligt så bjöd Anna på underbart vackra och goda bakverk!
En ren fröjd för ögat och gommen var hennes tårtor och muffins.
Den lilla barntårtan med blåbär på är ju bara för söt!




Födelsedagsbarnet hade skoj tror jag. Mycket uppmärksamhet, paket,
presenter, kompisar och en del gott också. Han är dock väldigt svår
att fånga på bild för han är i farten hela tiden ;-) Söt som socker dock!



Sjöstadshemmet är fint adventspiffat och Anna hade den sötaste lilla
adventsgranen i fönstret. En sån måste jag spana efter, sååå fin!


Fina familjen - Jens, Anna och Maximilian blåser ut det enda ljuset!
Tack för att jag fick fira Maximilian med er idag!


Lilla Majken med mamma Caroline var också på kalaset och vi pratade
lite om vår Italienresa som det snart bara är en vecka kvar till!! Längtar!
Hade min nya "Greta"klänning på mig och trivdes bra!


Mys, mys på hög nivå på första advent som ni ser på bilderna. Väl hemma sen
bjöds jag på en av de godaste rätter min make bjudit på ever - Fylld baconlindad
fläskfile och potatisgratäng. Fyllningen bestod av soltorkade tomater, mozarella,
och vitlök och sen var filén ihoprullad med steksnöre. Proffsigt och supergott!

Nu sitter jag och förbereder inför nästa veckas lektioner och utvecklingssamtal.
Längtar efter jullov nu!

Önskar alla en fin vecka nummer fyrtioåtta!
Kram från Ann-Louise


Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Men hallå, vilken make du har!!! Skicka hit honom med detsamma så får han lära min dito ett och annat ;-)



Härliga bilder, tror jag skall länka till dig! Nästan alla mina kort blev suddiga, har du lust att gå på fotokurs med mig till våren (har frågat Anna också)?



KRAAAAMAR

2011-11-27 @ 21:35:46
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Tack snälla fina för att du kom och firade vår duracell-kanin ;-) Vad många fina bilder du tog, gillar den när vi blåser ut ljuset!



Ha en mysig kväll och STORT tack för presenten, du ska veta att jag tänkt köpa en till Maximilian i julklapp för jag tycker att den är så himla fin. Nu slipper jag det, jättetack! Du får komma och sjunga med oss när du vill :-)



Kramar



Ps, shit vilken make du har, det där lät ju SÅ gott!!! Ds

2011-11-27 @ 21:47:59
URL: http://www.bloggfamiljen.se/starwoman/
Postat av: Anna - Starwoman

Glömde ju säga att din klänning var grymt snygg, jag vill ha en likadan, vart hittar jag den? :-)



Och du passar jättefin i dina glasögon skulle säga det men så kom det något emellan idag!



Kram igen

2011-11-27 @ 21:49:15
URL: http://www.bloggfamiljen.se/starwoman/
Postat av: Susanne

Vilken härlig dag och jag förstår att du njöt av bakverken som ser gudomliga ut.

Fina bilder och jag blev också förtjust i granen ;)

Duktig make, här äter jag glass och dricker te sedan en vecka tillbaka, det är väl gourmetmat eller vad säger du ;)



Kram och sov gott

2011-11-27 @ 22:43:57
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad mysigt!

2011-11-28 @ 01:31:46
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Anonym

Fina bilder det blir med nya kameran, skoj! Förstår att Anna tycker om fotot med blåsa ut ljuset, så fin!!!



Ha det gott!



jessi

2011-11-28 @ 09:44:40
Postat av: Petra

Finfina bilder! Och snygga glasögon!

Ett tips är att titta på www.kamerabild.se (under fliken fotografering) samt www.kameravaskan.se/gratis-fotoskola =)

2011-11-28 @ 21:18:54
Postat av: Petra

Finfina bilder! Och snygga glasögon!

Ett tips är att titta på www.kamerabild.se (under fliken fotografering) samt www.kameravaskan.se/gratis-fotoskola =)

2011-11-28 @ 21:20:53
Postat av: cecce

Vilket fint litet ettårskalas! Å vilka bakverk:-) Där skulle jag trivas!!



Hoppas allt är bra. Läste om utvecklingssamtaslet...Suck. Vi får stå ut med en del, vi stackars lärare!! Hoppas du får credit för allt du gör också.



Ha det så gott!



Kramar

2011-11-28 @ 23:14:29
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så fina bilder

Tårtan ser underbar ut:)

2011-11-30 @ 09:22:23
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0