En Dag



Alla har väl hört talas om boken En dag och filmen med samma namn.
Jag har ännu varken läst boken eller sett filmen men nu ska det bli ändring
på den fronten för idag köpte jag boken i min lokala livsmedelsbutik.

Många gånger är det just boken man ska börja med innan man ser filmen
men lika ofta gör jag precis tvärt om av någon anledning, fast jag vet att
man aldrig kan få fram samma känsla i filmerna som man kan med hjälp
av det skrivna ordet. Så nu ska här plöjas!!

"15 juli 1988. Emma och Dexter tillbringar en natt tillsammans efter examen
på universitetet. Dagen efter måste de gå skilda vägar. Men var kommer de
att vara den 15 juli året därpå? Och alla år som följer?"



"Emma (Anne Hathaway) och Dexter (Jim Sturgess) träffas samma kväll
de tar examen från universitet och hamnar i säng där saker och ting inte
går som planerat. De bestämmer sig för att vara vänner och träffas samma
dag varje år. Under tiden blir den självsäkre Dexter en populär TV-stjärna
omringad av vackra kvinnor medan den intelligenta Emma kämpar för att
hitta jobb och kärlek. Åren går och både deras liv och relation förändras ju
äldre de blir."

Är det någon som både läst boken och sett filmen? Vad tyckte ni, lever
filmen upp till bokens succé? Kommer nog gilla båda om jag känner mig själv
rätt då Anne Hathaway är en av mina favoritskådespelerskor!!

Nu är jag så förväntasfull så jag slutar skriva och börjar läsa boken istället!


Kram till alla ♥


Kommentarer
Postat av: Susanne

Denna bok ska vara jättebra har jag hört, har den inte själv men man kanske skulle köpa den.

Hoppas du mår bättre.



Kramen

2011-11-10 @ 17:49:02
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Den låter bra!

2011-11-10 @ 18:14:16
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Bella

Den boken har jag helt missat, men tror bestämt att den måste inhandlas och läsas. Jag läser också hellre böckerna före jag ser filmen :)



Hoppas du mår bättre idag!



Kramar Bella

2011-11-10 @ 22:22:51
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Anna

Boken var 100 ggr bättre än filmen. Jag läste boken först. Nästan så jag ångrar att jag såg filmen, den förstörde känslan av boken.

Hoppas du gillar den.

2011-11-11 @ 08:14:36
Postat av: Anonym

Jag har också köpt boken och tänkte läsa den innan ser filmen! Tror boken är jättebra, hoppas det!



Skönt att du börjar må lite bättre, aldrig roligt att vara så sjuk.



Hoppas du får en mysig helg!



Kram!



jessi



Ps: jag tycker julen känns nära!... snart advent så jag ska börja smygpynta lite... you know me!

2011-11-11 @ 11:31:37
Postat av: Magda- mamma till Noah

Hej!



Kikar in här då och då men är dålig på att kommentera. Nu kunde jag dock inte hålla mig...



Ja, jag har både läst boken OCH sett filmen. Boken var fantastikst bra och, det otroliga, filmen fantastiskt bra den med! Jag gillade särskilt att filmen följde bokens handling, att de inte gjort om så mycket.



Så läs du boken och se filmen senare. Du kommer inte att bli besviken om du gillar Anne Hathaway, hon är grymt duktig i filmen!



Mvh Magda

2011-11-23 @ 17:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0