Hemma



Hemma hos oss har vi en "sakletarhylla" som Pippi skulle kallat det.
Där samlar jag saker jag gillar och vill ha framme men inte riktigt
vet var. Under hyllan har jag skruvat i gamla krokar så våra nycklar
finns nära till hands när vi ska iväg! Tavlorna under med det klassiska
trycket från 2:a världskriget börjar ha gjort sitt men innan ett bra
alternativ dyker upp får de hänha kvar. Förslag någon??


Ska börja med att tacka alla för de fina Krya på -hälsningarna som trillat in här
de senaste dagarna. Kul att så många gillade mitt boktips också och hittade hit
via blogg.se!

Jag håller sakta hämta mig från influensan från hell, bara hostan från samma ställe
som ska ge med sig innan jag kan börja samla krafter igen och njuta av livet igen!
Är sjukskriven från jobbet veckan ut och det kommer behövas. Blir varm bara jag
rör på mig litegrann.

Idag håller Beatrice mig sällskap här hemma medan hon pluggar så helt ensam
är jag inte, men i längden börjar jag bli trött på att vara hemma. Orkar ju inte
göra något och det är så tråkigt att bara gå och titta på saker man vill ändra,
ta tag i eller prova.

Nej, nu nog om mig och sjukdom. Hur har ni det idag? jag som trodde solen
skulle skina från blå himmel idag men här i Stockholm är det en grådimmig dag
utan sol. Annars såg jag en vacker soluppgång och himmel i morse när jag var
vaken pga hostan, då var det värt att inte kunna sova!

Ha det bra så hörs vi sen!!
Kramar



Kommentarer
Postat av: Anna S

Vilken härlilg hylla fylld med vackra ting!!

Jag har inget eget tryck med "keep on...." men jag är också lite trött på det. Tror varenda bloggare har bloggat om de ngn gång. Ja förutom jag då, haha.



Skönt att du är på bättringsvägen!



Kramar

2011-11-09 @ 13:54:59
URL: http://ansobloggar.se
Postat av: Eva

Här i Ulricehamn strålar solen,så det blir till att ta en promenad ner mot sjön Åsunden nu.Har intagit dagens "sup" Blutsaft och ätit middag potatisgratäng med kycklingdelar tillagade i ugnen med rivna morötter och klippt babyspenat.För några årsen blev jag förkyld,influnsasymtomer riktigt kass,så höll det på varje månad i ett halvår fick avstå många saker var dålig ca två veckor,frisk 2-3.Då fick jag rådet av min sjukgymnast att du borde ta något tillskott hon föreslog blutsaft.Jag blev bättre, sen dess tar jag en "sup" om dagen brukar börja ca oktober -maj. Någon liten förkylning har jag haft men inte varit så dålig som jag var då.Ett tips från mig köp en lite flaska,jag tror man stärker upp immunförsvaret och det kan ju du behöva nu efter den duvningen du åkte på.

Jag blev glad när jag såg bilden du lagt upp,dels har jag gått och funderat på en sådan hylla i sängkammaren att hänga fram typ morgondagens kläder,halsband ,och så tänkte jag någon korg ovan och lite överblivet.Din hylla var harmonisk och fin är det en ikeahylla du målat? I kväll är jag inbjuden till Village outlet som vi har i Gällstad till lite julinspererande kväll så det blir årets fösta glögg med pepparkakor. Givet viss hade de lite erbjudande och man fick köpa valfri vara rabatterad på de redan låga priserna.Krya på dig och nu går det åt rätt håll.

2011-11-09 @ 14:27:52
Postat av: Eva

Hu vilka stavfel jag gjort ovan.

2011-11-09 @ 14:31:11
Postat av: Josefin

Krya på dig!! Lilla Alicia är också sjuk här hemma, inget vidare. Hoppas du snart blir frisk igen.



Kram på dig!

2011-11-09 @ 15:48:07
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Anonym

Skönt att du börjar känna dig bättre, det är visst många som har denna hosta så man får hoppas att man slipper få något nu.

Här har vi haft lite sol idag så det var riktigt skönt med en promenad när jag kom hem efter en kort dag på jobbet :)



Krya på dig och många kramar

2011-11-09 @ 19:40:15
Postat av: Susanne

Det var jag som skrev nyss :)



Kram igen

2011-11-09 @ 19:41:22
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Bella

Skönt att du börjar känna dig bättre även om du fortfarande inte är helt kry, men alltid gott när det vänder om hänner att det går åt rätt håll. Förstår din frustration över att vilja göra så mycket men inte orka, det är inte alls kul och jag håller alla tummar för att du är på benen framåt helgen!



Ser alltid så hemtrevlig och inbjudande ut när du visar bilder från ditt hem och idag är inget undantag :)



Krya på dig!!



Kramar Bella

2011-11-09 @ 21:33:15
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Karin

Jättefint!

2011-11-10 @ 03:42:56
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Karin

Kan låta konstigt men jag har aldrig varit i New York haha har dock läst så mkt om det så kan säga att det är ungefär samma;) Eller för att jämföra det med sthlm, lite som på söder! Fast jag bodde iofs på östermalm i sthlm och det var lika mysigt det. Men lite mer stim och mysiga restauranger iaf!



Nu använder jag även ansiktskräm från Kiehl's. Haha har blivit helt hooked av det märket. Så himla fräscht!



Hoppas du får en fin dag

kram

2011-11-10 @ 11:13:21
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Ann-Louise

Eva:

Tack snälla för din långa kommentar (med eller utan stavfel spelar ingen roll)!! Ville verkligen ta mig tid att läsa den ordentligt och har redan kollat efter ditt tips om Blutsaft i affären.

Alla tips mottages tacksamt och jag ska fortsätta spana när jag är piggare för i min lokala lilla affär fanns det inte. Tack!



Hoppas du fann något fint på Village! Kul att få shoppa till rabatt på en sån rolig affär och sen lite mingelmys med!!



Stor kram till dig!

Ann-Louise

2011-11-10 @ 13:18:51
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0