Bland träden vi njuter




Så här ser vi ut när vi går ut i skogen för att plocka svamp. Fleece,
vindbyxor, stövlar och en plastpåse i handen...ja ni ser rätt, ingen
svampkorg så långt ögat når. Både jag och maken är för ovarsamma
och välter ut hälften om vi har korg. Dessutom bor vi nära vår bästa
svampskog så svampen ligger inte länge alls i påsen!

Tror inte det finns många stunder som slår den timme, i tysthet, då vi
strosar bland träden och plockar svampen. Vi njuter av naturen, tystnaden,
dofterna och av lugnet. Det ger oss kraft och energi att möta vardagen igen.


Igår hittade jag ett nytt ställe med svart trumpetsvamp och där fanns
massor! De hänger nu på tork på tråd i köket. Trattisarna är förvällda
och paketerade i frysen för framtida behov. Gott att finna i vinter!

På vår tv spelar nu Hammarby en vinna eller försvinna match och maken
är inte alls lika tyst som han är i skogen...han är sååå inne i fotbollen
och både coachar och dömmer från soffan.....typiskt manligt eller??

Jag tittar jag på "Pengarna på bordet"!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Åhhhh, så härligt med all svamp!!! Kan man få bjuda in sig själv på en smörgås med gräddstuvade kantareller framöver, haha???



Tack för senast förresten, bättre sent än aldrig :-) Hoppas att vi kan få till en till dejt innan hösten är slut, var så mysigt och trevligt sist!



Nu skall jag snart stänga ner datorn för kvällen, skall försöka komma ihåg att maila dig imorgon ang. vår resa vilket jag glömmer hela tiden! Vi får hålla ögonen öppna gällande hotell också men jag tror att vi vinner på att ha is i magen...



KRAMAR

2011-10-17 @ 22:47:31
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Marie

Det är så gott med kantareller.

Jag har inga bra gula kantarellställen, men trattisar finns det massor av .

Och har man väl satt på sig "svampglasögonen" ser man ju dem överallt!

kram!

2011-10-17 @ 23:06:32
URL: http://sjovreten.blogg.se/
Postat av: cecce

Hej!



Vilka härliga höst bilder! Antar att det blir en hel del svampsoppa och svamptoaster och gräddstuvad svamp hemma hos er framöver. Underbart gott!!



SV: Jo..jag trivs på mitt nya jobb. Är så glad jag tog modet till mig och bytte. Det gav mig en skjuts framåt och blåste lite liv i mina trötta pedagogiknerver:-)



Hoppas du har det bra. Ser av ovanstående kommentar från C. att ni ska ut och resa! Så härligt!!



Kramar!

2011-10-17 @ 23:09:22
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härligt med skogsturer, det är lycka att ha naturen så nära! Det kommer bli mysigt sen att ta med Celine på skogspromenader, upptäcka naturen och ha med matsäck!



Vad spännande med en resa, vart ska ni åka och när? Jag är superresesugen, har aldrig haft så här länge paus från resandet. Men desto mer skoj att resa snart igen och denna gång med Celine!



Kram



jessi

2011-10-18 @ 10:06:28
Postat av: Anonym

ååh Italien och New York, mina favoritplatser!!!



Vi funderar på att åka till NY för att julhandla, kanske nästa år. Men först en resa i vår med sötisen, då blir det något mysigt och lugnt ställe. 3 veckor tänkte vi var lagom.



Hoppas Oscar kryar på sig, ej skoj ha så hög feber.



KRAM



jessi

2011-10-19 @ 10:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0