Dukat för middagsgäster





Idag ska vi ha gäster över på middag. Det är vänner sen långt tillbaka med som det
tyvärr ofta blir, ses vi allt för sällan. Därför ser jag fram emot kvällen och har förberett
middagen sen i går. Då rörde Beatrice och jag ihop desserten som blir den goda Nutella-
Semifreddon
jag tipsat om tidigare.

Innan maten ska jag blanda i ordning en god Appletini och till förrätt bjuder jag på
Avokadomousse med Prosciutti. Till varmrätt blir det en ny rätt jag aldrig provat tidigare
men som låter supergod - Kycklingfilé under italienskt täcke som serveras med potatisgratäng.
Ursprunget hade fläskfilé men jag tog kyckling istället. Resultaten meddelar jag senare och
kanske hinner jag fota lite också!

Nu ska jag fortsätta fixa, vilket är jättekul tycker jag. Förberedelserna är på något sätt
nästan halva nöjet eller vad säger ni??

Ha en trevlig lördagskväll ni med!
Kram

Kommentarer
Postat av: Farsgubben

Ha en trevlig helg själv.

Här uppe är det bara prima liv. Kram.



2011-10-15 @ 20:16:50
Postat av: Susanne

Det tar ungefär 11/2 timme härifrån och jag åker inte tillbaka och byter den. Kostade bara 99 kronor och eventuellt åker en granne dit nästa helg och då köper hon en vit till mig, vill egentligen ha en äkta och stor elfluga men då får jag betala 1795:-

Sonen var spekulant på den felköpta svarta :)



Kramen

2011-10-16 @ 17:54:51
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Signe

Hej!

Kan du lägga ut recepten? :))

2011-10-18 @ 19:52:32
Postat av: Ann-Louise

Signe:

Visst kan jag lägga ut recepten om du vill ;-)

Hinner inte ikväll men gör ett inlägg de närmaste dagarna. Semifreddon finns redan i ett inlägg.



Ha det bra och Kram



/Ann-Louise

2011-10-18 @ 21:02:03
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0