Hair


                                              In my dreams



Snart ska jag till frissan och klippa håret. Det är förknippat med en massa
tankar och känslor i och med att jag själv är utbildad frisör som arbetat på
salong i 18 år MEN har världens sämsta hårkvalitet. Det går liksom inte
hand i hand där tyvärr med att frisörer har bra hår...men såhär i efterhand
var nog det den roligaste tiden hittills i mitt yrkesliv. Färg och form och
framförallt människor har alltid roat mig!!

Samtidigt kan jag knappt minnas de stunder jag känt mig riktigt fin och nöjd
och det har inte med frisörerna att göra utan med håret...skithåret!! Den tid
som var allra bäst var mellan 18-28 och lockar var poppis och mitt hår som
tjockast.
Jag till och med permanentade det för att få ännu mer lockar som jag sen
drog ut med värmeborste till "finare" lockar. Och håret höll för all denna
behandling...

Lockar har jag som sagt -Gud så bra tycker många -inte jag för de är oftast inte
på min sida och har gjort vissa frisyrer omöjliga genom åren. Sen hände det
något efter 35 års-ålder...känns som om hälften försvunnit?? Vem tog halva
mitt hår?

Tror inte dagens besök kommer ge något revolutionerande nytt men jag gillar
tjejen som klipper mig och känslan av avkoppling när någon tar hand om mig!
Bara det är väl investerade pengar, speciellt efter en dryg dag som idag!

Kramar (från hon som fortsatt fikat både bulle och kaka....)

Kommentarer
Postat av: Karin

Gillar också den känslan, ibland är det halva nöjet:)

2011-10-26 @ 16:34:03
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Anonym

Jag kan tänka mig att det är ett roligt jobb!!!

bra att du fortsatt fika med tanke på lördag!



kram



jessi

2011-10-26 @ 19:43:06
Postat av: Carolines hemligheter

Hoppas att du hade några sköna timmar hos frisören och att du njöt av din egentid! Är övertygad om att du blev fin i håret och vet du vad Ann-Louise... Jag har inte träffat många människor i livet som utstrålar så mycket livskraft, harmoni, driv och kvinnlighet som du :-) Så därför tycker jag att håret spelar en föga roll, du är ändå en kvinna som syns på avstånd!



Massor med kramar från mig

2011-10-26 @ 20:46:32
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Anna S

Vad kul att du ligger på på blogg.se familjesida :)!



Jag vet preciiiis vad du pratar om när du skriver att du har skithår.

Här har du en till. Jag har ju också lockigt hår och det är ju fint så länge det är blött. Men såfort det torkar lever det sitt egna vilda liv och brar frissar upp sig totalt. Buhuuu.



Hur är det med kaka/bullekaraktären ;).

Pepp pepp :).



KRAMAR

2011-10-27 @ 09:33:56
URL: http://ansobloggar.se
Postat av: Sofia

Jag gillar lockar! Det är väl så när man själv har helt platt hår utan minsta tendens till att kunna locka sig..



Jag tycker i alla fall att ditt hår är väldigt fint och man kan verkligen se att du har typiskt frisörhår, perfekt färg och ser alltid snyggt stylat ut!

2011-10-27 @ 15:15:31
Postat av: Ann-Louise

Sofia:

Tack för en fin kommentar! Det är inte alltid det känns så "perfekt", men alltid kul att höra att andra uppfattar det så! Där gjorde du min dag!



Stor kram från Ann-Louise

2011-10-27 @ 16:02:21
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Therese

Ville själv bli frisör, men på grund av eksem och lite halvdåliga knän, blev jag avråd när jag skulle välja gymnasium...:) Tycker ju fortfarande att det verkar kul, men tror ändå att det var bra för min hälsa=)

Hoppas att du blev nöjd i alla fall!

2011-10-28 @ 08:47:39
URL: http://thereseofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0