Försöker hålla kvar sommaren




Räddar en Pelargonblomma som lossnade i det regn-
och blåsväder som drog i över Stockholm i eftermiddag.
Gillar den regndroppe som hänger kvar och som jag
först inte såg!


NU ikväll känns det verkligen som höst! Det blåser och regnar ordentligt sen tidig
eftermiddag och vi kurar inomhus ikväll med tända ljus. Bara Oscar som är iväg på
hockeyträning och i morgon åker han till Gotland för att spela. Hoppas det blåser
mindre då...annars gungar det nog på färjan över.

Idag har jag orienterat, eller inte jag men klassen. Som jag hatade orientering när
jag gick i skolan och med stor dos motvilja tog mig runt och samlade stämplar. Nu
står jag där själv och hejar och manar till att fortsätta leta kontroller, påminner om
betyg och lockar med den sköna känslan man får i kroppen efteråt.....

Vilken känsla.......???? Jag har då aldrig fått en skön känsla i kroppen av att orientera
men har jag berättat för er att jag ljuger såååå bra ;-)

Go kväll mina vänner!!
Kram





Kommentarer
Postat av: Anna - Starwoman

Jag gillade faktiskt orientering i skolan, själv HATAR jag löpning utan "mål", springer man orientering glömmer man av det tråkiga med att springa då mans ju ska leta efter kontroller så passar mig bättre eller rättare sagt passade mig bättre. Att jags kulle bege mig ut nu det finns inte på världskartan - haha!



Ja visst är äpple/citronkakan förbaskat god, jag säger jäkla mamma som introducerade den för mig ;-) har mumsat på den nu sedan helgen, INTE bra för beach 2012, tur det är långt kavr dit ;-)



Snart ses vi ska bli så skoj!



Kramar



2011-10-06 @ 20:03:43
URL: http://www.bloggfamiljen.se/starwoman/
Postat av: Anna S

Hahaha. Vita lögner är ju bra :).

Var ni i mina hemtrakter och orienterade?



Vad snygga stövlar du köpte i Farsta!

Jag har ett par bruna sen några år tillbaka. Kul att kunna variera mellan dom och mina svarta.



Trevlig helg en dag i förskott :).



Kram

2011-10-06 @ 22:12:49
URL: http://ansobloggar.se
Postat av: Susanne

Jag försöker också hålla kvar sommaren ett tag till men snart går det nog inte längre :(

Här i Norrköping har vi riktig höst idag, soligt men kallt och blåsigt. Jag som trodde att det bara blåste i Skåne ;)

Tänk att jag till och med längtar hem till Skåne :))



Önskar dig en härlig fredag

Kramen

2011-10-07 @ 11:23:33
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Agge

Usch för orientering!!!!:)

Ha en skön helg...:) Kramiz

2011-10-07 @ 13:13:48
URL: http://farmoragge.blogspot.com/
Postat av: fia

Kul att det är fler som ska till att rädda sina sommar blommor , det få som finns kvar.

önskar dig en trevlig helg .

kram .

2011-10-07 @ 14:45:05
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: Marie

Håller fullständigt med...guud vad tråkigt det var med orientering i skolan!! Tur att det är frivilligt nu när man är vuxen.



Vad fint ljus det är i bilderna du har tagit! du har blivit så bra på att fota tycker jag.



Ha en fin fredag, kram!

2011-10-07 @ 18:24:56
URL: http://sjovreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0