En dröm av design - Länna möbler


I morgon ska vi på 80-års middag och valde att åka till Länna Möbler
för att köpa passande present till födelsedagsbarnet. Länna Möbler ligger
söder om stan, i Länna köpområde, och ganska nära mitt rosa hus. Kan
avslöja så mycket som att designern Georg Jensen ligger bakom vår
present!

Dagens överraskning var väl att de byggt om stället till ett mycket mer
tilltalande koncept med fler designmärken representerade. Helt rätt i tiden
kände jag med heminredning i hela nedervåningen och större möbler
ovanvåningen.


                            Massor med fina Lexingtonprylar!


                               Mateusporslin i massor!


Flera olika märken på hudvård och doftljus i fina förpackningar.


Min favoritdesigner. DAY Home med snygga svartvita kuddar t.ex.


                                   Arne Jacobsen - Wall clock


I anslutning till ingången finns numera också ett mysigt café med lite försäljning av
t.ex. Kusmiteé och grekiska delikatesser som olivolja och körsbär i plåtburk med grekisk
text i rosa. Älskar fina burkar till köksinredningen och köpte ju olivplåtburkar och drog hem
från Grekland som ni minns, men idag köpte jag ingen...tur jag bor nära för den var fin!!!



GOD KVÄLL!

I kväll är ju hemma på tu man hand, maken och jag, då barnen är ute på vift i Stockholms
nöjesliv
. En underbart fin och solig lördag har vi haft, jag har fått sol på nosen och mår rätt
så bra av en lugn helg. Chevré Chaud äter vi till middag idag och till det får det bli en kall öl!

Tack till er som tog er tid att skriva till mig i förra inlägget ♥. Jag kommer fortsätta blogga som
vanligt och ni har stor del i det, så jag skriver till er och men även till er andra som jag vet besöker
mig dagligen. Jag vet att ni finns ;-)

Kram

Kommentarer
Postat av: Agge

Kul att du fortsätter blogga! Jag är dålig på att kommentera hos dig men kikar in varje dag...:)

Ha en skön kväll med mannen.Kramiz..:)

2011-09-24 @ 20:06:02
URL: http://farmoragge.blogspot.com/
Postat av: cecce

Wow! Vilken inredningsbutik!!! Verkar finnas allt av det bästa!!



Läste ditt inlägg om bloggens vara eller ickevara. Åh...vad jag känner igen mig. Tiden räcker liksom inte till, till allt vad man vill göra och ofta känner jag en stress över bloggen, skrivandet, uppdateringen och framförallt att kommentera och kika in hos alla härliga bloggvänner.

Det tar en hel del tid och kraft att blogga samtidigt som det ger så mycket tillbaka!



Jag tycker din sida är jättefin! Du ger mig alltid inspiration till något i den härliga blandning du serverar här. Du har många intressen och ett bra sätt att presentera dem på. Så om du orkar...fortsätt gärna! Sen är det alltid kul att ha en "lärarkollega! här i cyberrymden. Ger en känsla av samhörighet:-)



Hoppas då tid i höst att ta mig till huvudstaden och hälsa på dig!



Stor kram!

2011-09-25 @ 13:58:07
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Malin M

Malin här igen ;-).



Åhhh, Länna Möbler!! En av mina favoritbutiker, alla kategorier! Och nu när även ett café finns på plats så blir det en massa ytterligare pluspoäng!!



Jag var där ganska ofta innan jag flyttade till Vallentuna. Bodde i Skogås i 11 år, typ cykelavstånd till Länna Möbler! <3 Nä, nu suger det i LännaMöblerTarmen, måste dit nästa gång jag är i trakterna!



/Malin M

2011-10-02 @ 10:42:17
Postat av: Malin M

Malin här igen ;-).



Åhhh, Länna Möbler!! En av mina favoritbutiker, alla kategorier! Och nu när även ett café finns på plats så blir det en massa ytterligare pluspoäng!!



Jag var där ganska ofta innan jag flyttade till Vallentuna. Bodde i Skogås i 11 år, typ cykelavstånd till Länna Möbler! <3 Nä, nu suger det i LännaMöblerTarmen, måste dit nästa gång jag är i trakterna!



/Malin M

2011-10-02 @ 10:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0