. PASTIS . 9 Ninth Ave . New York . NY



Häng med till restaurang Pastis som ligger på 9 9th Avenue i Meatpacking district i NY.
Vi hade tur att hotellet kunde boka ett bord till oss då stället är väldigt populärt och
fullsatt kväll efter kväll. Inget undantag denna kväll då det var festligt, folkligt och fullsatt!



Fresh Arugula Salad med Parmesan & Lemon till förrätt, som jag glömde att
fota, följdes av Roasted Chicken Grand-Mère med Mushrooms, Onions & Bacon.
Till dessert valde jag en krämig och god Creme Brulee. Maten var riktigt god,
kändes fräsch men lite dyrare än vanligt.


Bloggerskan själv, något suddig - kanske på grund av bubblet som
slank ner under kvällen.


Tyvärr så fick man inte fota hur som helst på stället vilket är trist för
en bloggerska. Men man får väl foga sig efter reglerna för två tillsägelser
räckte för mig.... Var det inte blixten som störde så var det något annat.


Så här ser restaurangen ut från utsidan:


Just nu renoverar dem så det enda man ser är byggnadsställningar. Därför är
bilden hämtad från deras hemsida.


Så där ja, det var väl trevligt! En god och trevlig middag i ett av mina favorit
områden på Manhattan. Kanske att personalen (läs hovmästarinnan) var lite
stel och svårflörtad men annars var servicen på topp.

Vad gör vi nu då?
Jo vi hoppar in i en gul taxi och åker upp till Midtown och en läcker
Top Roof Bar på 5th Avenue!
Hänger ni med dit?

Ann-Louise




Kommentarer
Postat av: Katja

Tråkigt med ställen som har fotoförbud. Det är samma sak i de flesta affärer i NY ... Fast å andra sidan får man inte fota på min arbetsplats heller p g a en rad olika anledningar.

Trist hursomhelst som sagt för en bloggerska.



Kram, Katja

2012-04-16 @ 21:27:04
URL: http://www.klorinhaxa.wordpress.com
Postat av: Carolines hemligheter

Vilka härliga bilder och beskrivningar du bjuder på, jag blir ju grön av avund här borta i Vallentuna ;-)



Jag tänkte att du, jag, Anna och Zandra skulle gå ut och äta snart om ni är på? En fredag i början på maj kanske? Det vore så kul att ses allihopa, Jessi kanske också vill hänga med :-)



Du kan väl kolla datum, jag skall föreslå detta för Zandra också, frågade Anna tidigare idag och jag hoppas att hon är på!



KRAAAAAM

2012-04-16 @ 21:40:52
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

God kväll vännen, hoppas att du har haft en skön tisdag! Om vi skall dra ihop en dejt snart, när passar bäst för dig? Tror du Jessi vill vara med?



Sov sött, kramar!!!

2012-04-17 @ 21:19:10
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Här är det fotboll som rullar på TV:n (som vanligt), Bayern Munchen mot Roma så det finns ju i och för sig några trevliga karlar att titta på :-)



Jag kollade igenom kalendern nu och insåg att jag kommer hem från Norge den 11:e (lär bli sent) med den 4:e kan jag, får väl se vad de andra säger annars får vi väl hitta ett senare datum!



Hoppas att hockeyn är spännande, kramkram!!!

2012-04-17 @ 22:07:57
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Kan du den 27 april? Då kan jag och Anna :-)

2012-04-17 @ 22:19:31
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Ja, just det!!! Nej, då går det ju inte för jag gissar att du inte väljer oss framför dina gamla klasspolare ;-)



Den 4:e kunde inte Anna, då får vi nog flytta fram datumet någon vecka. Sedan kommer ju Kristi Himmelfärd (tror jag det är), då är man ledig några dagar mitt i veckan.



Fast Valborg då, den 30 april? Är du tillbaka då, minns inte vad du skrev... Då är vi ju lediga på tisdagen så då funkar det att dricka vin en måndagskväll :-)



Sov sött (igen), nu mååååste jag stänga ner datorn, att det skall vara så svårt att stänga av dumburken om kvällarna!!!



KRAM

2012-04-17 @ 23:02:03
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härliga underbara NY foton och reseskildring!

Man blir ju så sugen på att åka dit!



Såg att C tänkte på mig, gulligt men jag passar nog denna gång för har så mycket närmaste tiden men senare i sommar en fika tex på Rosendals eller nåt vore skoj! (jag kan höra av mig när är på väg mot storstaden)



Kramis och hoppas ni får till ett träffdatum!



Jessi



2012-04-18 @ 19:28:33
Postat av: Bella

Åååh vad jag gillar att du tar med oss runt på trevlig middagar och sightsing-turer i New York!!!



Lite trist dock med fotoförbud, förstår de inte att bloggerskor måste få fota :)



Kramar Bella

2012-04-18 @ 20:42:25
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0