Julkul i pastell

 
 
Glaskulor i mjukt creme och brons. Lite pastelligt inslag i allt det vita. Finns på Rusta,
 i fler nyanser med,  för endast 10:- paret. Skynda fynda!!
 
Här har jag fäst vita sidenband som hänge. De är köpta på IKEA i flerpack för några år
sedan och är så himla smidiga att bara trä i och sen genom öglan. Fint blir det också!
 
 
Hej!
Hur har ni det? Stressigt så här dan före dan före dan?
Här hemma råder lugnet, nästan för lugnt om ni frågar mig ;-) Vi var iväg en sväng
tidigare idag och jag blir less bara av att se alla människor springa omkring med en
massa påsar och med blicken fokuserad mot nästa affär.
 
Mitt mål idag var just Rusta för att spana in dessa kulor jag sett på några bloggar och
blev sugen på. Då de endast kostade tio kronor tyckte jag det var värt några minuter i
kassakön. De finns som sagt i ljuvt pastelligt rosa och några milt gröna också men just
dessa bronsfärgade tilltalade mig!
 
Köpte ju en Happy Light ljusslinga i höstas. Redan då var jag sugen på den med milt
brun/beiga nyanser blandat med de vita, men den var slut då, så det blev den helvita
då. Kanske är det därför jag gick igång på dessa!
 
I köket kokar skinkan sen någon timme och det doftar mer och mer jul här hemma. Jag
kokar alltid min egen skinka för jag vill ha skinkspadet för att göra "dopp i grytan". Ingen
jul utan det :-))
 
Kvällen blir lugn, maken ska ut på krogen en sväng och ungdomarna roar
sig på egen hand. Man vet knappt om de är hemma eller inte. Oscar var på Gotland och
spelade hockey och sen krogen i går, kom hem i morse efter 1 timmes sömn, sov nån
timme och nu iväg igen för att fira en kompis som fyllt år. Det blir jacuzzi, middag, fest och
övernattning. Kan ibland sakna den tiden i ens liv när allt var möljigt även om jag nöjt slår
mig ner i soffan med lite glögg och godis i kväll! Funkar det med!
 
Må så gott!
Kramar till Er!
 
 

Kommentarer
Postat av: Agge

Önskar dig en skön kväll!!!:)
Kramiz..

Svar: Tack detsamma!
God Jul!

Kramar
Ann-Louise

2012-12-22 @ 19:19:10
URL: http://farmoragge.blogspot.se
Postat av: cecce

Mmm..så mycket gott och snyggt jag hittade här inne då:-)
Fudge har jag faktiskt aldrig gjort...kanske ska pröva det. Ser fasligt gott ut:-)

Önskar dig en riktigt GOD JUL! Hoppas vi ses på en båt i dans 2013...haha!

Kram Cecce

Svar: Tack fina du!
Ha en underbar jul med din fina familj

!Kram
Ann-Louise

2012-12-23 @ 07:30:14
URL: http://www.ceccesblogg.blogg.se
Postat av: Bella

Vilka fina!! Jag i flera år varit sugen på att byta ut mina röda kulor i granen, men inte gjort det, får bli nästa år :)

Här är det ingen större stress innan jul, jag brukar skriva en lista på allt som ska göras och när så slipper jag stressa sista dagarna, jag får också panik när jag ser dessa tokfokuserade människor dagarna innan jul som liv o död nästa slår sig fram i butikerna. Julen ska vara njutbar och stämningsfull!

Önskar dig och din familj en riktigt GOD JUL!!!

Kramar Bella

Svar: Tack fina du!!Ja det är skönt att slippa stressa. Jag är nog lite tokig ändå som ändå vill åka till något centrum, köpa något litet paket till bara för att känna julkänslan, fast jag inte behöver :-)
Det hör till liksom, men skönt att slippa vara panikslagen liksom då man egentligen är klar!

Ha en fin julhelg själv nu!

Kram från Ann-Louise
Ann-Louise

2012-12-23 @ 09:51:53
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0