Ett drömhem



Brukar ni titta på Hustoppen som går på åttan på måndagar klockan 21.00? Om inte
så tycker jag att ni ska börja med det för man får komma in i några av Sveriges
häftigaste, vackraste och speciella hus
. Några är rena designdrömmar och andra
väldigt personligt och läckert inredda. Mitt drömhem finns i Ulricehamn och är ett
gammalt slakthus. Där har man blandat loppis och antikviteter med fina design
föremål på ett i mitt tycke underbart sätt. Tyvärr gör inte bilderna hemmet rättvisa.



Stora ytor och med vissa ruffiga ytmaterial kvar från slakthustiden. Olika strukturer
blandas upp med tapeter och textilier. Egentligen gillar jag vita hem men detta hade
jag kunnat flytta in i direkt!


Pampig entre till sovrumsdelen med pelare som inramning. Härligt med en h
ängare för alla väskor, skulle jag också behöva!


Skön plats med den superläckra Barcelonastolen som blickpunkt.
www.tv8.se/hustoppen


Hej, och TACK för alla positiva kommentarer om mina glasögon! Jag trivs bara
bättre och bättre i dem! Gillar de andra ganska nya med, men tycker det är kul
att kunna variera efter kläder och humör!

Idag har jag syndat....och ätit flera bitar snabbkaka. Jag som varit så duktig och
inte ätit godsaker på flera veckor/månader, men idag hände det. Kanske lika bra
det, så nu är det gjort och nu hoppas jag att nästa gång blir på fettisdagen. Då har
jag bestämt mig för att äta en mumsig semla!

Nu dags för kaffe!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul när man läser om orten man bor! Jag missa programmet trots att det stod i vår tidning,skall se om det går att titta på i efterhand.Tala de om att hon tillsammans med sin syster har tagit företaget Bolon till designvärlden.

2012-02-09 @ 20:58:31
Postat av: Bella

Sååå fin du är i dina nya glasögon!! Kul med lite förändring även om jag gillade din gamla också :)



Det programmet har jag helt missat, men det låter som något jag skulle gilla och jag ska absolut börja se på det!!



Hoppas du får en bra sista arbetsdag denna vecka och sedan en skön ledig helg!



Kramar Bella

2012-02-09 @ 21:05:26
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Eva H

Det första kommentaren är min. Tack har kollat nu,så kul min son är snickare Han har varit med och byggt ett annat hus i Ulricehamn som är unikt. Glas,rostig plåt gick loss på 15 miljoner med underbar utsikt över sjön Åsunden.

Man kan inte förstå hur mycket pengar en del har. Men det är kul att se har alltid varit intresserad av att titta på Hus och grejat

2012-02-09 @ 21:58:29
Postat av: Anonym

Vilket bra tips!

Hoppas du får en strålande start på helgen!

2012-02-10 @ 04:52:33
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Johanna

Såg en trailer för den igår och tänkte titta. Verkar vara en bra serie för inspiration och kanske lite avundsjuka :)



Ha en fin helg!

Fina glasögon



Kram

2012-02-10 @ 14:27:42
URL: http://radhusdrommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0