Me and my new glasses!


Bjuder på en något suddigt foto idag då jag inte orkar ta nya ikväll.
Så vad tycks om mina nya glajjor? Jag gillar dem skarpt även om
det tar några dagar att vänja sig!


Svarta bågar som heter Marisa och kommer från Specsavers.


Tjohoo!

Här bakas det och lagas thaimat om vart annat i eftermiddag men snart
är allting klart! Bara basmatiriset som ska koka klart och sen serveras till
Thaikyckling Red Curry. MUMS!!

Kakan jag bakat är till morgondagens jobbfika och det fick min goda snabbkaka
som jag visat receptet på tidigare. Så just nu doftar det både vanilj och curry
i mitt kök och inte mig emot, gillar nämligen båda dofterna!

Är det fler än jag som är trött nu för tiden? Jag har en period mitt på dagen då
jag skulle kunna somna stående och det är inte riktigt likt mig. Därför har jag
inte satt mig ner än idag för då blir det inget mer gjort skulle jag tro. Har en del
prov att rätta, men de får vänta till helgen känns det som.

Nu ska jag paketera snabbrutorna och sen äta middag!

Kramar


Kommentarer
Postat av: Anna - Starwoman

Åhhh vad du passade bra i de där glasögonen - en 10:a från mig!!!



Jag äter tillskotten "kvinna" från apoteket och tycker det hjälper bra mot trötthet. Innehåller vitaminer och järn och sånt som vi kvinnor behöver i kroppen, är inte mycket för att äta en massa tillskott men just så här på vintern så tycker jag det hjälper, ett litet tips bara :-)



Stort kramar

//Anna



2012-02-08 @ 19:02:50
URL: http://www.bloggfamiljen.se/starwoman/
Postat av: Carolines hemligheter

Hej fina Ann-Louise, har inte suttit ner med datorn på år och dar vad det känns som men ikväll fick jag lust att lämna ett litet avtryck innan jag snart skall stupa i säng...



Först och främst, glasögonen är ursnygga och du passar superbra i dem :-) Hoppas att allt är bra med dig och att du har sköna veckor, vintermörkret till trots! Kan vi inte boka in en fredags-afterwork snart, middag ute och några glas vin direkt efter jobbet :-) Hade inte det varit trevligt???



Jag har inte ont längre efter operationen (två veckor imorgon) och är mycket rörligare, skönt! Försöker att hitta en vettig balans på jobbet och "tog mig ett återfall igår" då jag pressade på alldeles för mycket vilket jag fortfarande får äta upp... Är helt slut ikväll. Men jag har fått stöd via företagshälsovården och det känns bra och så har jag en jättebra chef som stöttar mig så jag hoppas på att slippa fler panikattacker nu. När det gäller bloggen har jag ingen ork alls, hoppas att den kommer tillbaka men just nu lägger jag mig ganska tidigt om kvällarna med min talbok (Änglamakerskan av Camilla Läckberg) och somnar efter några minuters lyssnande på Katarina Ewerlöfs sövande stämma :-) Det är typ det jag orkar efter nio på kvällen... Tänk att jag aldrig lade mig före ett för några veckor sedan och steg upp i ottan, those days are gone!!!



Ha en fortsatt skön kväll och en stor kram till dig, vi hörs snart och som sagt vore det så mysigt att ta en soft bvarkväll snart :-)

2012-02-08 @ 19:22:24
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Barkväll skall det förstås stå :-)

2012-02-08 @ 19:23:36
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Cicci

Jag tycker du är superfin i dina nya glasögon! En riktig tiopängare :)



Kram

2012-02-08 @ 21:19:50
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Anna S

De där glasögon passar du riktigt bra i!



Ang trötthet så skriver jag under på det.

Sätter jag mig ner i soffan somnar jag.

Så det är bäst att hålla igång :).



Kram

2012-02-08 @ 21:27:05
URL: http://ansobloggar.se
Postat av: Marie

Jag gillar också glasögonen,riktigt tuffa!



Tycks som många är trötta just nu, beror det på kylan kanske?? Det har ju i alla fall blivit ljusare både morgon och kväll så det kan ju inte bero på det.

Annars tror jag på att komma i säng skapligt tidigt, en rask promenad om dagen (lite frisk luft) och massor med apelsiner kanske kan göra en piggare.

Fast det är ju inte säkert förståss?!



Ha en fortsatt fin vecka, kram

2012-02-08 @ 21:30:25
URL: http://sjovreten.blogg.se/
Postat av: Eva

Kanon fina,snygga ,jag måste boka tid för synundersökning och se om jag hittar några bågar som jag verkligen trivs i,har progressiva och använder dem alltid. Trivdes du inte i dina andra bågar?

I mitt föräldrahem gick mamma och pappa alltid och lade sig21- 21.30 på höst och under vintern på sommaren kunde man vara uppe lite längre. Det var en väldigt bra rutin har jag kommit på så här efteråt för vi fick våra timmar sömn.

Det är jobbigt att känna sig trött. Jag har d-vitaminbrist så det får jag komplettera med under hösten-vintern. Tar även en klunk blutsaft varje dag.Men kolla upp sköldkörten om du inte känner igen dig.

2012-02-09 @ 10:23:56
Postat av: Zandra ☆

Å vad tjusiga brillor.

Dem klär dej!

Kul med nytt :-)



Ja denna här vintern och mörkret tar knäcken på mej också. Energin och orken är vissa dagar som bort blåst. Men vi går ju mot ljuset, solen och värmen då kanske man börjar leva igen :-)



Ta hand om dej

Kramar

2012-02-09 @ 10:59:25
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Annelie

Hej



Jättefin var du i de nya glasögonen. Verkligen supersnygga.

Jag är pigg! känns som om det är vår på gång fast det kommer nysnö och är kallt. Tokigt, men sant!



2012-02-09 @ 15:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0