Min smutsrosa darling


Den del av mig som är lantligt romantisk kommer fram i mitt ena sovrumshörn.
Möbeln är ett auktionsfynd i perfekt storlek (har flera såna) och spegeln likaså.
Söta askar tar hand om mina smycken som inte ryms på smyckesdockan.


Min nya darling i underbar smutrosa färg!
Skir blus med knäppning bak väntar bara på varmare väder, sen blir den nog en
favorit i vår. Men den är vacker bara att titta på där den hänger med!


Silverasken är en annan favorit. En Mors Dag present från mina fina barn för några
år sedan. I den samlar jag mina örhängen och annat smått och gott. Ovanpå ligger
mina silverarmband i olika former. Det största med blommor köpte jag i Paris.
Används mycket flitigt på sommaren av mig!


Jaha, där fick jag för att jag önskade sol hela veckan...himlen är grå hos mig idag...
Hursom är jag ledig och njuter ändå över lugnet, är ensam hemma idag och det är
skönt på sitt sätt. Övriga familjen jobbar så något av en lyxhustru känner jag mig.

I eftermiddag kommer syster hit på middag och samvaro och det ska bli skoj. Har
hunnit bli några veckor sen vi sågs trots att vi bara bor nån kilometer från varandra.
Maken ska göra sina goda köttfärsbiffar och jag längtar redan efter dem. Tror det får
bli en fräsch fruktsallad till efterrätt, kanske med vaniljglass till. Gott!!

Nu ska jag göra en smoothie på hallon och banan då jag blev akut fruktsugen!

Ha det bäst!

Kram från Ann-Louise


Kommentarer
Postat av: Farsgubben

Här töar det för fullt. Runt åtta grader varmt nu ett par dagar. Är middags gästen kvar så hälsa så mycket.

Prima liv här uppe i norr. Fick nyss ett Mail från Siv förresten.

Ha det gott. Kram.

2012-03-01 @ 19:05:42
Postat av: Zandra☆

Blusen är verkligen härligt vårig och fin.

Bra val av dina nya brillor, tycker du passar i dem väldigt bra. Kul me nytt!

Njut nu av din ledighet, även om dagen inte varit solig hela tiden kanske du hann få en liten solglimt under eftermiddagen.

Kram

2012-03-01 @ 19:25:35
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Godmorgon fina! Kul att få en liten inblick från ditt sovrum, jag gillar din smyckeshörna jättemycket! Du är så duktig på att piffa till det :-) Och herregud människa vad mycket smycken du har!!!



Hoppas att du har haft mysiga dagar nu och är laddad inför nya arbetsveckan, vad händer hos er i helgen? Här blir det lugna gatan så vitt jag vet, kanske en tur till Danderyd för att kolla på gardintyger ifall vi skall beställa i veckan men jag känner mig tveksam till den konsultaion vi fick, tycker inte att han verkade tillräckligt duktig på att lyssa av oss och körde bara på en linje genom hela huset som inte kändes helt rätt... Ja, ja det är ju värdsliga problem men jag skulle så gärna vilja på upp gardiner, huset känns kalt utan gardiner i något fönster!



Ha en finfin dag, stor kram och tack för senast vännen!

2012-03-03 @ 06:40:27
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: LyckligaPraliner

Hej! Åh så underbart det ser ut! :)

2012-03-03 @ 22:03:38
URL: http://www.lyckligapraliner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0