Vardagen



Mitt arbetsrum sett mot kollegornas välstädade skrivbord.



Mina färgkoordinerade pärmar


Här skapas mycket klokt och annat!


Hej på er!

Länge sen jag gav ett livstecken i från mig men vardagen och jobbet har kommit
i kapp mig efter sportlovet igen. Inte så att det är annorlunda än tidigare men tiden
och orken är mindre till bloggen just nu och då får det bli så ett tag.

Vårterminen är skön på sitt sätt med flera lov som avbyter varandra, men desto
intensivare däremellan med nationella prov och annat som tar fokus från rutinerna.
Så min vardag just nu innebär att förbereda eleverna i år 9 för steget ut från den
trygga tid grundskolan ändå är och att ordna för att verksamheten skall flyta under
sista tiden. Känns som ganska viktiga uppgifter att ha hand om!

I kväll ska jag dock ägna åt min egen son och heja fram dem till en seger i hockeyn.
Så fram med de varma kläderna och byta ut knytblusen mot fleece ;-)

Ha det så bra så hörs vi framöver!

Kram från Ann-Louise


Kommentarer
Postat av: ulrika

Är verkligen i perioder med jobbet, till skillnad från dig ha jag det hyffsat lungt nu :)



Vi håller förresten på och ska se över vart vi ska bo under vår vistelse i NY och jag har för mig om att du tipsade om ett annat ställe än UN Plaza för ett tag sen men har inte lyckats hitta tillbaka till inlägget...



kram kram

2012-03-08 @ 16:54:14
URL: http://lifeofbjork.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Ulrika:

Vad kul med NY! Jag åker dit över påsklovet också!



UN Millenium Plaza är riktigt fint och jag visade lite bilder här:

http://annlouisesvarld.blogg.se/2010/june/i-m-back-and-totally-in-love-1.html



Kan bara rekommendera det hotellet även om jag provar ett annat/annat område själv denna gång!



Ha det bra och trevlig resa!!

(Svarar här då jag inte har lösen!)



Kram från Ann-Louise

2012-03-08 @ 18:28:11
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Ulrika:

Försök få rum högt upp, typ våning 38 och i västra tornet!!

Då har ni kanonutsikt över Manhattan = Magiskt!!



Kram

2012-03-08 @ 18:29:17
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Bella

Kul att få en liten inblick i din vardag :)



Tycker du är klok som inte tvingar dig till att blogga bara för att du måste när du har annat som upptar din tid. Lärarjobbet idag är ju så mycket mer än själva undervisningstiden på lektionerna och jag är imponerad och har all respekt för alla som arbetar som lärare för det kan inte vara helt enkelt i dagens samhälle, där klimatet blir allt hårdare och jag får känslan av att det finns många elever som behöver mycket stöd av sina lärare både i undervisningen och även som vuxen förebild då de är trasiga av olika anledningar.



Ta hand om dig och så hoppas jag att du fick se sonen vinna på hockeyrinken :)



Kramar Bella

2012-03-08 @ 21:34:01
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: ulrika

Vi kommer åka till fort lauderdale först och sen till den stora staden så då vill man ju verkligen få det mesta ur vistelsen! :)

2012-03-09 @ 07:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0