Bland kossor och liljor i Stockholms skärgård







Sandemar naturreservat ligger 10 minuter från mig och 25 minuter
från Stockholms city. Här blommar fridlysta vilda orkideén
Adam & Eva
och Kungsängsliljorna så här års och samsas med kossor och sällsynta
fåglar som kommer från söder. Minst en gång per år i maj åker jag hit
för att njuta av allt det vackra!



Som ni ser så hade jag en skön förmiddag ute vid havet igår. En unik plats
som lockar massor av intresserade denna tid på året. Älskar att bo nära
skärgården så här års och tycker vägen ut mot Dalarö är en av de vackraste
här omkring. En bra känsla är att mamma fick sin sista vila i denna miljö
också så hon finns med mig när jag färdas på denna väg, så nära som det
bara går.

Om lugnet var med mig i helgen så var det motsatsen väl tillbaka på jobbet.
Känner en liten stress inför höstens omorganisation på jobbet och alla delar
som ska falla på plats innan det är dags för sommarlov men försöker tänka att
det som inte hinns med får ordna sig sen.....men jag är så dålig på att tänka så.
Släpper det dock resten av veckan då jag ska jobba åt Skolverket med nationella
prov och hoppas att det löser sig.

Ha det bra i försommarvärmen!

Kram/ Ann-Louise



Kommentarer
Postat av: Bella

Vilka fina naturbilder du visar, underbart att ha så vackra omgivningar nära sitt hem och ta tillvara på dem, ibland blir man ju lite blind och inte tar tillvara på det som finns nära.



Tufft med omorganistaionen och även om man vet hur man ska tänka är det inte alltid lätt att få hjärnan att göra som den borde...



Hoppas du får en bra fortsättning på veckan!



Kramar Bella

2012-05-21 @ 22:09:41
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: cecce

Åh, så vackert!

Nu längtar jag till skärgården. Hoppas komma dit i sommar!!



Kramar

2012-05-22 @ 23:23:52
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0