En underbar dag på Fårö

 
 
 
 
KUTENS BENSIN
 
Helt underbart ställe strax efter färjan till Fårö. Här serveras crepes och galettes i en häftig
miljö som inte liknar något annat. I trädgården står gamla rostiga kylskåp och bilar och hela
stället vimlar av roliga skyltar och detaljer Jag bara älskar Kutens ♥♥♥♥♥! Se själv
 
   
 
Sen var vi bara tvugna att åka till stranden för att svalka oss i sommarvärmen. Klart
att man äker till Sudersand då som anses som en av Gotlands finaste stränder, ja
kanske till och med Sveriges. Flera kilometer av den lenaste sand och en långgrund
strand kantad av strandvass och sanddynor fick en att känna viss utlandskänsla!
 
SUDERSAND
 
 
Efter flera timmar i solstolen var vi nöjda och åkte till andra sidan av ön för att se raukarna.
MY GOD vad vackert det var uppe vid Langhammars och hela vägen söderut. Blev helt
mållös av ljuset, den vita kalkstenen ochen karga naturen. Det tog andan av mig helt enkelt!
 
LANGSHAMMAR
 
 
Som tur var så var det torsdag och grillkväll hos Lauters. Där bland ruiner och kalksten,
avslappnad familjär känsla och med havet i horisonten åt vi nog sommarens godaste.
Grillade lammburgare med en massa härliga tillbehör till en vacker solnedgång!
 
LAUTERS
 
ÅH vad jag älskar Lauters med ♥! Det måste man bara göra eller hur!!
 
En perfekt dag tar också slut och vi var tvugna att ta färjan över från Fårö och styra
mot Visby igen. Nästa gång jag åker till mot Gotland blir det mest Fårö skulle jag tro!
 
Ja ni förstår ju att jag har massor av foton från Gotland och allt vi gjorde och alla roliga
ställen vi besökte! Detta är bara en (1) av de fem dagar vi var där. Man skulle nog kunna
säga att jag blev förälskad i ön på nytt!
 
Hoppas ni har en mysig lördagskväll!
KRAM
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Far

Mycket känner vi igen men mycket är ändå nytt. Säkert något vi missat.
Nå, hälsade Du till Hoburgsguben?

Svar: Klart jag hälsade till gubben!! Dett är dock från norra Gotland, gubben är ju på södra och inte lika vacker...Kramar!
Ann-Louise

2013-08-18 @ 19:48:14
Postat av: Tina

Jag som aldrig varit på Gotland visar nu mannen alla dina bilder o säger hit måste vi styra " vrålåket" kanske inte nästa gång. (behövs nog lite mer planering) men snart. Förstår att du njutit av din semester o haft det riktigt skönt. Underbara bilder. Kramisar Tina

Svar: Ja min semester har varit skön! Hoppas du njuter av din med. Såg hur härligt ni hade det i Italien. Riktigt avis på "vrålåket"!! Klart ni ska till Gotland! Perfekt när ni har bussen med, att åka runt och stanna där ni trivs! Fortsätt visa bilderna, kommer skata fler och fler! KRAM
Ann-Louise

2013-08-18 @ 20:07:11
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: Carina

Dotter börjar på universitetet i Visby nästa vecka
Ser fram emot att besöka henne där

Svar: Åh vad kul! Vad ska hon läsa? Perfekt anledning att åka dit ofta då!!
Ann-Louise

2013-08-21 @ 08:13:14
URL: http://rubinen777.blogg.se
Postat av: Carina

Hon ska bli förskollärare
Har aldrig varit på Fotland så det blir ju bra

2013-08-22 @ 08:16:55
URL: http://rubinen777.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0