Vintageskåpet

 

I mitt kök hänger ett skåp fullt med vintageprylar, sånt jag samlat på mig
och gillar. Skåpet har pappa och jag gjort tillsammans efter min design
för många år sedan och har hängt med mig sen dess.
 
Överst står gamla bryggeriflaskor av gammalt glas. Både från min hembygd vid
Örnsköldsvik och Apotekarnes från Stockholm.
 
Inuti finns danska ordspråksburkar, tillbringare, kaffekvarn, mått och 
gamla plåtaskar som en gång innehållit diverse saker.
 
Kryddburkar samsas med Albylaskar och teburkar.
 
 
God kväll!
Ännu en helg har gått och jag laddar för de sista två arbetsdagarna innan jag får ett
efterlängtat sommarlov och lämnar kunskapskorridorerna för ett par månader. I morgon
har vi dessutom avslutningsfest inne i city. Vi har hyrt hela F12 terrassen och det
vankas grillbuffé och dans hela kvällen lång! Verkar även som om vi har lika tur med
vädret som vi brukar för de har lovat sol :-) Förra året var en smått galen historia,
men så rolig så jag är riktigt förväntansfull! Funderar just nu på vilken outfit jag ska
ha, hinner inte hem mellan så det blir att planera redan i kväll!
 
Tisdagen blir som ni förstår lugn....ska hem till en kollega och arbeta därifrån
några timmar. Känns väldigt bra då det brukar vara mer avslappnat på det sättet.
 
Nej, nu ska jag upp till garderoben och prova lite kläder!
 
Ha en fin vecka!
Kram
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bella

Åååh, vilket vackert skåp med en hel massa skatter i kul :) Riktigt fina fynd du samlat och roligt att förvara det i ett skåp du gjort tillsammans med pappa!

Hoppas ni får en trevlig avslutning på läsåret med en hejdundrande fest i solskenet!!

Kramar Bella

2013-06-17 @ 21:20:11
URL: http://www.bellasvagtillbaka.blogspot.se/
Postat av: Tina

Underbart skåp med många minnen. Låter som en toppenfest som väntar o ett härligt sommarlov. Njut o ha det bäst. Kramisar Tina

Svar: Ja det är just minnen som får en att behålla saker!Kram
Ann-Louise

2013-06-18 @ 22:37:34
URL: http://home2tiny.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0