Cu - som i koppar

 
 
Fulkoppar har blivit finkoppar igen. Koppar som material i bruksföremål har genom
tiderna varit vanligt och är på uppgång igen efter år av nedgång. På mina loppisrundor
har jag haft det i tanken och har nu hittat en bricka och ljuskoppar för en billig peng!
 
Brickan gav jag 25 kronor för och ljuskopparna 20 kronor för alla tre. Perfekt och bara
att skicka vidare när man ledsnat!
 
 
Hallo!
Idag tillbringar jag söndagen hemma med att städa och pyssla bland detaljerna inför
den kommande påsken. Affariäggen har plockats fram, påskriset pyntats och kopparen
putsats. Har hållt igång hela helgen så det känns riktigt skönt att ta det lugnt. I fredags
träffade jag Cecce som var på blixtvisit i Stockholm och vi hade en mysig kväll på stan
med middag, kändisspotting och drinkar!
 
 
Igår var jag på en secondhandrunda och sen var vi bortbjudna på middag och mys hos
vänner! De bjöd på fantastisk god mat med en cognacsås to die for! Måste be om receptet
och prova själv för jag är fortfarande lyrisk över smakerna.
 
Nu återstår det 4 arbetsdagar innan påsken och påsklovet börjar. Våren är skön på det
sättet att man kan dela in veckorna med en hel del lediga dagar mellan! Skönt och jag
tror och hoppas att vädret bjuder på plusgrader kommande veckor!!
 
Var rädd om er och må så gott!
Kram från Ann-Louise

Kommentarer
Postat av: Tina

Hittade hit genom Cecces blogg o vill bara säga hej innan jag kikar vidare. Kopparsakerna är superfina, vilka fynd. Ha en bra start på veckan. Kramisar Tina

2013-03-24 @ 20:49:42
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: cecce

Kändisspotting...haha:-) Kan man lugnt säga! Tack för du står ut med mina fjortismanér i butiksgångarna:-)

Kopparsakerna var jättefina. Du har öga för det vackra, helt klart!

Hoppas du får en fin vecka nu! Själv börjar jag mitt påsklov med städning. Herregud...NU är det dags:-)

Kram Cecce

Svar: Så ja, lite fjortismanér livar bara upp!Nu börjar jag mitt lov!! ;-)
Kram
Ann-Louise

2013-03-25 @ 00:18:34
URL: http://www.ceccesblogg.se
Postat av: Anonym

Det blev varmt mot det svartvita , och lagom summa att lägga för att som du skriver skicka vidare. Ha en fin påsk och hoppas vi får varmare här nästa vecka när det är lov. Hälsning eva

Svar: Tack Eva! Min påsk har varit solig och fin och utan stress! Hoppas dinvarit bra med!
Kramar
Ann-Louise

2013-03-27 @ 12:21:17
Postat av: Agge

Kikar in för att önska dig Glad Påsk!:)
Kramiz..

Svar: Tack! Hoppas du haft en fin och skön Påskhelg du med! Härligt med sol!Kram
Ann-Louise

2013-03-29 @ 11:27:20
URL: http://kaffeochmazarinfika.blogspot.se/
Postat av: Carina

FINA saker

Svar: TACK snälla du!
Ann-Louise

2013-03-29 @ 17:23:13
URL: http://rubinen777.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0