Black & White Cabinet

♥ KLART ♥
 
En jättetassel får pryda dörren
 
Vitrinskåpet i sin helhet
 
Innan timmar med penseln - tråkigt furuskåp fyndat på Blocket
 
 
Hej!
Puh...efter många timmars målning och putsning är nu mitt vitrinskåp äntligen klart!! Och
jag är nöjd med reultatet så det var värt att pillrande med liten liten konstnärspensel och
tungan rätt i mun. Har fått jobbat när det varit ljust och det är inte många stunder när
man arbetar hela dagarna. Men skam den som ger sig och jag ångrar det inte!!
 
Skåpet fyndade jag på Blocket då jag länge haft idén i mitt huvud efter att ha sett liknande
på Instagram och hos andra bloggare. Grundmålade hela skåpet med vit grundfärg en gång
och sen har jag målat skåpet vitt inuti och svart utanpå två gånger. Färgen jag änvände är
Sadolins Snickerifärg V och den är halvblank. Maskerade inte någonstans utan körde alla
spröjsar och kanter på fri hand. Tålamod, tålamod men jag tycker nästan det är en slags terapi
att gå in i sig själv och bara koncentrera sig på penseln. Tror mina frisörskills med pill och
detaljjobb underlättar då jag har rätta handlaget.
 
Nu har jag bara en sak kvar....var ska jag ha det. Tror jag ska ha det i köket men då måste det
göras om helt och hållet. Inte mig emot, men det tar lite tid och fundering för att få det som jag
vill ha det. Idéer finns, bara att ta tag i dem och beställa lite nytt!
 
Ha en fin helg!
Kram från Ann-Louise
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kaffe och Mazarin

Såååå fint det blev. Jag har oxå funderat på ett sånt skåp få se om det blir nåt. Men icke att jag vill ha det i furu det får bli vitt el svart.:)Ha en skön söndag.Kramiz../ Agge

2014-03-16 @ 13:02:46
URL: http://kaffeochmazarinfika.blogspot.se/
Postat av: Bella

Wow, sååå snyggt det blev!! Så duktig du är, vilket tålamodskrävande jobb :) Men som sagt, så bra resultat!!

Hoppas dagen varit bra!

Kramar Bella

2014-03-19 @ 21:22:27
URL: http://www.bellasvagtillbaka.blogspot.se/
Postat av: Home2tiny

Sååå snyggt. Själv har jag ett stooort skolskåp stående i garaget som väntar på lite omvårdnad o kärlek. Kommer också att måla det i svart o vitt, tror jag i alla fall.....Ha en mysig helg. Kramisar Tina

2014-03-21 @ 22:48:37
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: millandante

En sån skillnad!! Snyggt!!! Förstår att du vilat från bloggen sedan i mars efter att ha målat skåpet...;) Tur att Instagram finns hihi;)

Kram Milla

Svar: Ha ha ha, ja kanske det var därför! Tog ju en del tid och kraft från en...;-)Tack och stor kram!
Ann-Louise

2014-06-12 @ 20:34:14
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Christin

Men åh så fint! Härligt att veta att skåpet är fyndat och att man har målat det helt själv :) Jättefint! Kram

Svar: Tack snälla du!Kram
Ann-Louise

2014-06-16 @ 18:05:57
URL: http://christinsshopping.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0