Sugen på sallad






Kycklingsallad med sparris och parmesanflarn

Ingredienser

1 paket kycklingfiléer, färdiggrillade eller stek/grilla egna
1 knippe gröna sparrisar
15 st cocktailtomater
Blandad grön sallad
1 msk pinjenötter att garnera med

Parmesanflarn

2 dl parmesanost grovt riven

Dressing

3 msk olivolja
1 msk balsamicovinäger
salt  & peppar

Tillagning

1. Sätt ugnen på 250°. Fördela osten på bakplåtspapper med en matsked.
2. Låt osten smälta hastigt i ugnen (det går mycket snabbt), ta ut plåten och låt svalna.

3. Skär sparrisen i 5cm långa bitar och koka upp i lättsaltat vatten. Häll av vattnet och
    låt svalna.

4. Skiva den grillade kycklingen tunt. Blanda samman med sparrisen, tomaterna och
    salladen, häll över dressingen och dekorera med pinjenötter.

                                                                                                                            www.alltommat.se
                                     _________________________________________________________

Gott, gott, gott hade detta varit men det hann jag inte med idag även om det är snabbt fixat om man köper färdiggrillade kycklingfiléer. Spar det helt enkelt till en annan dag.

En måndag är alltid måndag och jag är trött idag. Har ändå haft en soft dag på jobbet men min inspiration är inte på topp och då känns det segt. Önskar mig massor av idéer till i morgon och bollkänsla då vi ska spela minigolf med eleverna!

Nu ska jag på hockeymatch!

Kram


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Trevligt ! Parmesanflarn lät piffigt i salladen

kram

2009-08-24 @ 19:52:09
URL: http://minharmoni.blogspot.com/
Postat av: Therese

Tack för receptet - låter verkigen hur gott en enkelt som helst.. =)

Hoppas hockeymatchen var bra och att du får en massa energi och inspiration tis imorgon..



Måste fråga - vilken årskull är du lärare år, låg,mellan eller högstadiet? Stor måndagskram..

2009-08-24 @ 20:14:08
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: Susanne

Ser verkligen gott ut, sallad är riktigt gott och enkelt att göra.

Vad fina bilderna blev i ditt tidigare inlägg, gillar texten i bilden.

Ha en trevlig kväll i en kall ishall ;o)



Kram lilla du

2009-08-24 @ 20:21:16
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Bella

Den ser så god ut den salladen, satt och kikade på den igår kväll, men det blev inte gjort någon här hemma hem idag hemma...



Vet inte, men just måndagar är det så tråkigt att laga mat, bara en fix idé, men så här det för mig :)



Jag håller tummarna för dig på minigolfen imorgon och hoppas du har en bra kväll!!



Kramar Bella

2009-08-24 @ 21:39:54
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Camilla norsk jente

Det så utrolig godt ut! skal prøve det en gang:D

2009-08-24 @ 21:59:21
URL: http://camilleas.blogg.se/
Postat av: Susanne

Han har fått en studentlägenhet i Hägersten,Telefonplan. Han hade tydligen ställt sig i kö i Uppsala för några år sedan och nu hade de visst studentlägenheter i Stockholm också. Så därför fick han ihop lite dagar som behövdes för att få en lägenhet.Tyvärr får han den inte förrän 1 november så det blir att pendla 2 månader.

Ha en jättebra dag på jobbet, själv är jag ledig och redan vaken ;o)



Kramisar

2009-08-25 @ 06:58:42
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: jessi

Kul att du kan ses på lördag! Är det någon speciell tid som passar dig bäst? Vi är ju redan på stan (kolla höstkläder) och på kvällen blir det grönan.



Vet du vad jag är såå seg med... Kan bero på att jag är småförkyld. En förälder skicka ett barn till förskolan jätteförkyld med typ halsfluss (hans hals var svullen, röd och han kunde inte svälja) i fredags... vi fick ringa nästan direkt o säga att de fick komma hämta honom men han var 2 timmar hos oss. Dagen efter på lördagen hade jag lite ont i halsen...



Nu ska jag jag ta mig till duschen för att sen ta mig till jobbet o ha skogsdag. (tur att jag jobbar med en kollega som är en riktig skogsnisse, han är påhittig i naturen o har roliga idéer.Jag är mer innefröken gillar drama o atelje. )



KRAMISAR!!!

2009-08-25 @ 07:33:18
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Josefin

Så gott och enkelt. :) Så fint det blivit med allt det vita. Förstår att du är nöjd. Gör så mycket med färg och rummet känns större med vitt.



Ha en bra tisdag, kram

2009-08-25 @ 10:27:18
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Annas inspiration

tack för det smaskiga receptet!

hoppas du är pigg som en mört idag



stor kram

2009-08-25 @ 11:25:53
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Mmmm, det lät gott! Parmesanflarn är en kul extra "krydda", det ser dessutom mycket mer avancerat ut än vad det är att göra och sådana tillbehör är ju de bästa :-)



Angående köksön; den heter Stenstorp och kostar 3.495 kronor. Jag tycker att den är så bra för att det på ena sidan finns gott om plats för förvaring och andra sidan är utformat som ett "barbord" där man kan ha två barstolar. De som finns på IKEA tycker jag dock inte är så snygga men jag är väldigt svag för Bruka Designs möbler och där har jag tidigare kikat på barstolar som är mycket snyggare (tycker jag).



Kramkram och ha en fortsatt bra tisdag!

2009-08-25 @ 12:15:00
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Shimmer

REA på ALLT i butiken!!!!! www.shimmer.nu

2009-08-25 @ 13:28:23
URL: http://shimmerbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0