Min gubbe...


Min gubbe är allt bra god!

...är en duktig fotbollstränare och har inte mycket tid över till att övningsköra med vår son. Han övningskör redan med vår dotter när de hinner. Planen är då att jag ska göra det med sonen....(!).....

Okej vad är problemet tänker ni, och det undrar jag också egentligen, men sanningen är den att jag är åkrädd när jag inte kör själv. Sitter och bromsar åt alla andra och tror inte de ser det jag ser m.m. Tänk då på vad en 17 åring kan hitta på eller missa?? Förstår ju att jag måste göra detta och vi ska börja med att gå handledarutbildningen snart.

Tro nu inte att jag är en usel bilförare som inte gillar köra bil - Jag älskar att köra bil och gör det bra!! Har haft mitt körkort i 25 år i år och räds inte snabba hastigheter när jag kör själv. Men mitt kontrollbehov ger sig till känna big time när jag sitter brevid.

Så hur ska jag greja detta nu då? För jag ska göra det! Klart ungen ska ha körkortet och jag ska minsann hjälpa honom dit!  TIPS mottages tacksamt!

Ha en bra tisdag. Fridens liljor.

Kramar!

Kommentarer
Postat av: jessi

ha haa. det blir ju perfekt övning för dig med! (du får träna på att inte ha full kontroll) Sen tror jag att det kan bli en bra sak som för er ännu närmare, tänk vad glad o tacksam han blir när han får körkortet!



Ha en härlig tisdag!

2009-05-12 @ 07:19:23
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh fy .. jag är inte avis hehe

Skulle nog också va lite skraj, har också en lättare släng av kontrollbehov haha ligger kanske i det kvinnliga släktet .. eller va tror du??



Tror ändå att det kommer gå bra när ni väl börjar. Låt honom köra på små vägar där ni vet att det är ytterst lite trafik, kanske nån skogsväg eller så till en början. Jag fick göra det tills jag kände mig trygg med koppling, växling å allt annat som är krångligt i början!!



Lycka till å ha det så kul, för det tror jag ni kommer ha!

Kramar!!!

2009-05-12 @ 08:43:15
URL: http://morannas.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej där!

Läcker bild och vilka snygga naglar! Tyvärr får jag inte ha sådana naglar i mitt arbete men såå himla snyggt det är. Förresten sover du aldrig;-)

Ha en bra dag /Susanne

2009-05-12 @ 08:58:34
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha.. låter nästan lite som när min mamma övningskörde med mig- hon satt nämligen med ena handen på handbromsen och den andra krampaktigt på dörrhandatget... Förstår inte varför- jag var ju nämligen proffs på bilkörning vid 17 års ålder ;-)



I vilket fall som helst kommer jag snart att få smaka på min egen medecin då jag ska börja övningsköra med min kusin... Huvaligen- hjälm på! ;oP



Ha en bra dag och lycka till! Kram

2009-05-12 @ 09:46:03
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Starmama ♥

Good morning! ♥



Snygga naglar! Jag gjorde också naglar innan vår första son kom (2004) och sen dess har jag inte fortsatt med det... kanske var det meningen med tanke på att jag nu läser till sjuksköterska (får inte ha naglar!).



Vad är det för klänning fr CREAM som du vill åt?



KRAMIS KRAMIS!

2009-05-12 @ 09:54:10
URL: http://starmamasdagbok.blogg.se/
Postat av: Far

Ha-ha. Så röd Din gubbe blivit. Varit mycket i solen va. Kolla e.p. Hade. Kram. Far.

2009-05-12 @ 13:57:15
Postat av: Bella

Vilken söt make du har ;)



Tror det kommer gå hur bra som helst för dig att övningsköra med sonen, men jag förstår rädslan och känslan över att inte ha kontrollen själv är lite skrämmande, men du vänjer dig.



Hoppas du får en trevlig kväll!



Stor kram Bella

2009-05-12 @ 18:22:11
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Bella

Vilken söt make du har ;)



Tror det kommer gå hur bra som helst för dig att övningsköra med sonen, men jag förstår rädslan och känslan över att inte ha kontrollen själv är lite skrämmande, men du vänjer dig.



Hoppas du får en trevlig kväll!



Stor kram Bella

2009-05-12 @ 18:22:23
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Eva

hahaahaha..vilka tjusiga naglar..är dom dina?? kram kram

2009-05-12 @ 19:17:12
URL: ehttp://evapinglans.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0