Rosa bubbel


Rosa bubbel & Gerbera till värdparet!

Hoppas att ni alla fick en härlig Valborgsmässoafton vad ni än gjorde.
Vi var hos våra vänner och grannar Richard och Veronica och åt och drack gott. Vi hade köpt med oss ett mousserande rosévin att smutta på innan maten och detta var riktigt fräscht så det kan jag rekommendera. Finns på Systemet för 98 kronor.
Så här säger recensenter på Vinklubben om vinet ROTARI rosé:

Rotari Rose är både frisk, torr och saftig med helt okej aromer av grapefrukt, smultron och jordgubbar från pinot noir- och chardonnaydruvorna. Bäst på egen hand innan maten eller till lätta fiskrätter utan för mycket smaker.

De bjöd på grillad kalkonfilé och det var riktigt, riktigt gott! Så mycket saftigare än kyckling och hela och "rena" fileér utan en massa tjafs..jag är liksom kräsen när det gäller att putsa kött från hinnor och sånt.

Solen skiner som vanligt höll jag på att skriva och vi ska ut i trädgården och möblera om bland rosor m.m. Maken har ju fått den stora äran att bygga ut vår ena veranda med ett par meter och då måste blommorna bort därifrån. Tror vi ska en tur till kungliga Djurgården för intag av lunch tillsammans med Richard och Veronica. Ni har väl redan listat ut att det blir ett besök på Rosendals trädgård för oss!

Kram och ha en fin 1:a maj.

Kommentarer
Postat av: Sue

Vilken lyckad kväll ni hade....

Älskar Rosë vin så det ska jag nog pröva..... Vi hade med trevligt igår med god grill och ett gott glas vin....nu väntar solen.



Puss

2009-05-01 @ 10:23:23
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Låter som ni hade det helmysigt på Valborg :-)



Hoppas du har en härlig 1 maj med

massor med kramisar

2009-05-01 @ 20:00:59
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: jessi

haa haa vad snurrig jag är, jag läste detta inlägg i morse och trodde jag svarade på det men icke sa nicke!



Vilket fall som helst så låter det ljuvligt med Rosendahl och Djurgården, förra veckan var det toppen!

Tack för vintips, jag har inte ingen koll, alltså ingen vinkännare här så behöver alla tips som finns! hihii...



kramar

2009-05-01 @ 20:01:20
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

haa haa vad snurrig jag är, jag läste detta inlägg i morse och trodde jag svarade på det men icke sa nicke!



Vilket fall som helst så låter det ljuvligt med Rosendahl och Djurgården, förra veckan var det toppen!

Tack för vintips, jag har inte ingen koll, alltså ingen vinkännare här så behöver alla tips som finns! hihii...



kramar

2009-05-01 @ 20:01:21
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0