Salade au Chèvre Chaud



Firade helgdagen med en tallrik av något av det godaste jag vet. Sallad med getosttoast och honung och ett glas vin. När jag gör den brukar jag ta de grönsaker jag har hemma eller variera efter säsong. Denna gång provade vi också en ny chèvre som hette Provencale, alltså med örter. Gott!!

I kväll gjorde vi en klassisk grönsallad med gurka, purjolök och tomat. Det jag alltid brukar ha med är ett tärnat päron som passar så bra till chèvren! Smörar några skivor toastbröd, lägger skivad ost på och gratinerar i ugnen ca. 10 minuter. Delar toasten i mindre bitar och strör över salladen. Sen ringlar jag honung över alltsammans. Superenkelt och gott! Ett tips är att ha men nötter om man vill, t.ex. valnötter eller cashewnötter, men jag hade inga hemma ikväll.

Måste berätta om mina ungdomar här hemma som kallar mig "Brunett Ampan". En variant av "Blondin Bella" eftersom jag springer runt med kameran och bloggar i tid och otid. Suck, vad göra ha, ha, ha.

Kram och ha en skön fredag vare sig ni jobbar eller är lediga!


Kommentarer
Postat av: jessi

ha haa brunett Ampan! Min man, familj o vänner tycker nog ibland det blir komiskt när jag har kameran med i alla möjliga o omöjliga situationer... hihii... Igår gjorde vi ett spontan besök hos susan med familj, de var förvånade när kamerablixtrarna uteblev..



Ha en härlig ledig klämdag! Jag ska ta det lugnt så jag är pigg i helgen o orkar göra kul saker!



Kramar

2009-05-22 @ 09:04:54
URL: http://www.lyckoljus.blogg.
Postat av: Starmama ♥

Brunett Ampan :-DDDDDDDD Dina ungdomar är ju roliga :-))))))))) Det är samma sak här, jag brukar fota saker när ingen ser på ;-) Men annars har jag alltid kameran i handväskan! :-)



GOD MORGON! Salladen såg ut att vara riktigt smaskig!



Kramis!

2009-05-22 @ 09:21:18
URL: http://starmamasdagbok.blogg.se/
Postat av: Anna

Chevre chaud är ju sååå gott! Det åt vi nästan hela förra sommaren haha lessnar nog aldrig på dom där goda rackarna!!



Smart att ha det över sallad så där, det får vi testa nån gång :)



Klart man känner sig lite dum ibland när man drar fram kameran, men om man inte gör det så ångrar man sig bara!! K körde fast med bilen i vintras uppe vid min mammas stuga å jag rotade fram kameran på en gång istället för att bara hoppa ur å hjälpa honom direkt haha



Kram å ha en riktigt skön dag!

2009-05-22 @ 09:59:34
URL: http://morannas.blogg.se/
Postat av: Starmama ♥

Hej Vännen!



Ja, verkligen onödigt :-( Visst är det typiskt, vi är ju liksom inte bjudna på ett bröllop så ofta, dom flesta vännerna har gift sig nu...och så ska jag vara sjuk just då. Jaja, jag ska stå ut! På söndag ska vi dessutom grilla mm. när vi ska hämta hem barnen från min svärmor...toklängtar!



KRAMIS!

2009-05-22 @ 10:21:40
URL: http://starmamasdagbok.blogg.se/
Postat av: Sue

Vilken kul och annorlunda sallad!!!!!



Ja, man känner sig verkligen som värsta bloggaren ibland. Mannen bukar bara skaka på huvudet åt mig!!! hihi



Har en liten svacka just nu med bloggen. Svårt att hitta vad man ska skriva om och fota. Känns som man har gjort allt...jaja, inspirationen kommer väl tillbaka...



Ha en underbar fredag sötis!

2009-05-22 @ 11:29:45
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Starmama ♥

Hej gumman!



Vad mysigt att få gäster ikväll!



Här åkte sambon precis iväg med barnen för att lämna dem hemma hos min svärmor, hon tar hand om barnen när vi ska på bröllop imorgon...hon bor runt 2 1/2 timme fr Sthlm så det blir en bit att åka.



Hihi, nån yacht lär det bli, men inte om ett par år. :-D Men först vill jag ha en trädgård ;-D Har ni en båt ???



KRAMIS!

2009-05-22 @ 16:37:13
URL: http://starmamasdagbok.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Åh vad GOTT!

jag är grymt hungrig nu



hoppas du har en fin fredag

kramar

2009-05-22 @ 18:52:57
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Far

Du har ju bjudit mej på den salladen några gånger så jag kan varmt rekommendera den. Kram.

2009-05-22 @ 19:20:21
Postat av: Susanne

Ser gott ut och betydligt mycket nyttigare än pizzan vi åt!



Trevlig helg

2009-05-22 @ 21:12:59
URL: http://gronanyanser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0