Kallt ute - varmt inne




Ljus och värme i vårt vardagsrumsfönster håller kylan på avstånd.

Provade olika inställningar på kameran och tycker dessa foton blev
ganska coola med endast gråtoner som färg!

                           ________________________

                           
God kväll i stugorna. Ännu en arbetsdag har gått och min lediga torsdag står framför mig och lockar och pockar;-) Här har det varit kallt och snålblåsten gick genom märg och ben idag kändes det som och ett par snöflingor dinglade ner från himlen. Då är det skönt att komma in i värmen här hemma och veta att man kan slappna av och bara vara en stund.

Jag har ett otroligt behov av egen tid och blir nästan odräglig om jag inte får en stund varje dag. Det här gör att jag oftast är den som går och lägger mig sist här hemma. När alla sover då är det min egen tid och jag fyller på med kraft genom reflektion och eftertanke. Dumt ibland då jag säkert behöver mer sömn, men vad är bäst, själen behöver ju också hämta sig. Jag är inte bara mamma, fru och lärare - jag är Ann-Louise också, och hon behöver sin tid här på jorden med!!


Hoppas ni har det bra och är rädda om er!

Kram♥

Kommentarer
Postat av: Josefine, Blåeld

Vilka fina vita vaser! Jag har också stort behov av att vara själv, och det råder ganska stor brist på den varan sedan Ludvig kom...



Kram!!

2009-11-04 @ 17:55:12
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Susanne

Bra sagt, du är jätteviktig!!! Det är så lätt att man glömmer sig själv. Jag har jättebehov av egentid och det får jag ganska ofta då mannen och sonen bor på annat håll ;o)

Ha en mysig kväll



Kraam

2009-11-04 @ 18:58:07
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Förstår precis vad du menar, jag är likadan och även om sömnen blir lite lidande så är den egna stunden hemma på kvällen så värdefull. Jimmy går oftast och lägger sig tidigare än vad jag gör och att dricka thé, läsa bloggar, ta ett bad eller bara gå och fixa hemma vid tio-elvatiden på kvällen är jättemysigt tycker jag. Hellre lite egentid varje dag än en hel dag för mig själv då och då tycker jag :-)



Kramkram, hoppas du har en mysig kväll!

2009-11-04 @ 20:43:32
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Hua, ja vad kallt det var sista delen av min kvällspromenad, gick verkligen genom märg och ben... Burr!!!



Sov gott när det blir dags för det :-)



Kraaamar

2009-11-04 @ 21:39:21
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: jessi

Ann-Louise tid är superviktigt tycker jag! =)



Fina bilder, man känner riktigt höstmyset i fotona.

Nu ska jag bada, en till höstig grej att göra!

Tröttis efter en lång men kul dag!



KRAM!

2009-11-04 @ 21:41:08
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: cecce

Coola bilder och bra talat! Skulle kunna va jag som skrivit...känner igen mej och det känns så skönt att fler tänker som jag. Behöver också tiden på kvällen i ensamhet och sömnen blir nog lidande.

Men...man kan väl sova när man blir gammal...typ:-)

Ha en riktigt skön ledighet i morgon!!

Kram

2009-11-04 @ 21:59:41
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Emma

Stämmer så bra de du skriver! På ett eller annat sätt så har man sin egna tid. Eller man fixar så att man får en liten stund själv.

Det mår man bra av!



Haha, de var inga härliga minnen du har från Tylösand! ; - ) Tylösand är en fin strand,men vi brukar sällan vara där. Alldeles för långt & tråångt! : - )



Sv: Belysningen har jag köpt på IKEA(finns i svart också), bara att sätta upp med små klips & sen hänga över ett nät. Jag & Jens hjälptes åt. Inget svårt alls & blir ett helt underbart sken.

Har satt en dimmer oxå så man kan ställa in den. Perfekt! ; - )



Hoppas du haft en härlig dag i kylan & att din lediga dag imorgon blir mysig!



Många Kramisar

2009-11-04 @ 22:22:26
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Emma

Stämmer så bra de du skriver! På ett eller annat sätt så har man sin egna tid. Eller man fixar så att man får en liten stund själv.

Det mår man bra av!



Haha, de var inga härliga minnen du har från Tylösand! ; - ) Tylösand är en fin strand,men vi brukar sällan vara där. Alldeles för långt & tråångt! : - )



Sv: Belysningen har jag köpt på IKEA(finns i svart också), bara att sätta upp med små klips & sen hänga över ett nät. Jag & Jens hjälptes åt. Inget svårt alls & blir ett helt underbart sken.

Har satt en dimmer oxå så man kan ställa in den. Perfekt! ; - )



Hoppas du haft en härlig dag i kylan & att din lediga dag imorgon blir mysig!



Många Kramisar

2009-11-04 @ 22:22:40
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilka stämningsfulla bilder! Älskar verkligen tända ljus den här mörka, ruggiga tiden på året. Kivilyktorna är mina favoriter!

Absolut, det är jätteviktigt med egentid. Jag tycker det är jätteskönt att vara för mig själv ibland och bara göra något jag vill, som att sitta uppkrupen i fåtöljen och bläddra i en inredningstidning... eller också inte göra något alls, bara vara!=)

Ha en fin dag, stor kram!

2009-11-05 @ 10:19:04
Postat av: Mia

Mysiga bilder :)



Egentid är viktigt, jag är lite likadan faktiskt! Stunden innan läggdags tycker jag verkligen om :)



Ha en härlig torsdag i höstrusket, kram!

2009-11-05 @ 11:29:26
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Annas inspiration

Egentid är undebart,

det kommer bli otroligt svårt tror jag när/om vi skaffar barn för jag ÄLSKAR att styra min egen tid...



Bra att du tänker på dig själv också.

stor kramis

2009-11-05 @ 17:41:16
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0