Middag?


I min tallrikshylla trängs kokböcker med fina tallrikar!


Jamie Oliver, Monika Ahlberg, Libanesiskt blandat med
andra inspirerande böcker ligger i sideboarden.



Hemma hos mig står kokböckerna på rad i köket och ligger i högar i sideboarden i vardagsrummet. Dessutom har jag massor av tidningar och urklipp på läckra maträtter. Ändå har jag problem varje dag; Vad ska jag göra till middag!!!!?????

Tror ni att jag tittar på alla dessa tusentals urklipp eller bläddrar i böckerna för att inspireras? - Nej, trodde väl det. Annat är det när det vankas middagsbjudning då letar jag med ljus och lykta efter de perfekta recepten men till vardags är det stiltje för det mesta. Bjuder allt som oftast på samma maträtter som jag varvar mellan.

Nu behöver jag tips! Hur gör ni för att variera er mera? Om jag inte haft familj skulle jag många gånger struntat i att laga en riktig måltid utan mättat mig med något lättare. Nu är min familj väldigt tacksam och klagar aldrig på maten, som jag är noga med ska vara hemlagad och inget halvfabrikat, men jag blir less själv ;-)

Detta till trots har jag just gjort Lasagne till middag idag och det var länge sedan! Hoppas den blir god!!

På återseende mina blogvänner där ute!

Var rädda om er.
Kramar♥

Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Lasange är smaskens!



Känner igen problemet, trots otaliga kokböcker...



ha en fin kväll vännen!

2009-10-13 @ 17:54:56
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Susanne

Låter som mig, jag sparar på recept och köper bok efter bok men lagar jag något. Men du vet ju varför ;o)

Lasagne är inte dumt, här blev det en simpel makaronipudding.



Stor kram från Norrköping

2009-10-13 @ 19:05:56
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Susi

Hei bruker du pudder eller foundation? og ka type?

Du var så fin på bilde:-)

2009-10-13 @ 19:20:53
URL: http://Susi
Postat av: Ann-Louise

Susi:

Tack vad kul att höra att du tyckte bilden var fin! Nu blev jag glad!!



Jag använder ett Bronzing Powder Compact nr.6 från Art Deco som jag applicerar med en borste. Det är två nyanser i samma burk och jag tar mest av den ljusa över hela ansiktet. Finns inte överallt och jag köper min hos en hudterapeut.



Till det har jag ett Blush, nyansen heter Complex, från MakeUpStore på kindbenen.



Hoppas du fick svar på dina frågor!



Ha en fin kväll.

Kram från Ann-Louise

2009-10-13 @ 19:43:37
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Susi

Tusen takk for svar. Det var snilt:-) Ha ein fin kveld.

2009-10-13 @ 20:00:13
URL: http://Susi
Postat av: Emma

Känner igen mej i de där! : - )



Gott med lasange. Har du något speciellt i den? Alltid roligt att höra vad andra har i. Kan ge en ideer till nästa gång.

Jag brukar ofta hälla i en skvätt rött vin, (slänger aldrig de där sista i rödvinsflaskan ; - ))

Brukar bli gott!



Det är inte särskilt ofta som vi gör efter recept här hemma. Vi går på känsla, och vi gör lite hur vi vill och det brukar bli gott. : - )



Njut kvällen bloggis!



KRAM

2009-10-13 @ 20:13:26
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: cecce

Suck, suck, suck...kunde varit jag som hade skrivit ovanstående. Jag känner igen mej alltför väl.

Samma visa varje dag och så blir det det gamla vanliga...

Önskar jag hade några bra tips på enkla, nyttiga, snabblagade men goda recept att dela med mej av.

Oftast blir det husmanskost som köttfärssås, pyttipanna, lax i ugn, köttbullar (färdigköpta) som jag lyxar till med hemlagad gräddsås och lingon, ugnsbakad falukorv, köttfärs i pannkaksrulle osv.

Tänkte se om jag kan lägga ut receptet på en mexikansk lasagne som faktiskt är god och uppskattas här hemma nu i veckan.

Håll utkik.



Förresten...alltid lika kul och inspirerande att kika in till dej. Bara så du vet:-)



Godnattkram!

2009-10-13 @ 21:56:30
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Bella

Hej hej!



Lasange är ju aldrig fel :)



Känner igen mig så väl i det du skriver, man har massor av kökböcker här hemma, men lagar ändå alltid "det vanliga"... När vi bjuder hem folk så brukar vi dock försöka att laga något "nytt" i alla fall ibland...



Hoppas du får en skön kväll



Kramar Bella

2009-10-13 @ 22:03:21
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jag har köpt Ulrika Davidssons GI böcker o hon kommer ständigt ut med nya. Lätta o nyttiga recept.

Har följt hennes recept sen februari och har sen dess aldrig haft några problem med maten. Det gäller bara att ha allt hemma. Linser o bönor ligger på burk eller i kartong (Lång hållbarhet) o torrvaror kan man också bunkra upp med. Resten ligger i frysen. Ta fram kokboken varje kväll o plocka sen fram det du ska laga från frysen. JÄTTE LÄTT!!!! Maten är också väldigt god! Lycka till! Kram från en som har ett bekymmer mindre!!

2009-10-14 @ 09:53:02
Postat av: jessi

Jag kunde ej kommentera på någons blogg igår, tekniskt fel! Men hade nog inte haft några middagstips att ge, är ju ingen matlagningshöjdare... Men i eftermiddag ska jag baka scones när Jeanette kommer hem! jag måste maila dig o berätta mer om mitt mycket trevliga tågsällskap... hihii...



KRAM!

2009-10-14 @ 13:00:40
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0