090909 - Ett magiskt datum


                Kycklingpanna med pasta


I dag var då dagen som infaller varje år de första tolv åren i varje nytt millenium - 090909.

Har ni märkt något magiskt idag? Själv hade jag tänkt komma ihåg att titta på klockan 09.09.09 den 9/9 - 09 men det glömde jag ju förstås! Och inte har det hänt något magiskt än heller i mitt liv idag men det återstår ju några timmar än ;-)


Ännu en bra jobbdag och jag fick en del gjort i går när jag tog en bloggfri kväll! Kanske inte så mycket på papper men i mitt huvud fick jag ordning på en hel del saker så nu känns allt lättare igen. Jag är nog en ganska processande person som går och funderar mycket och så helt plötsligt kommer det man väntat på. Något som gör att man kommer vidare och får ord på tankarna. Skönt är att jag är ledig i morgon och då ska jag sätta mig vid datorn och skriva mer min rapport som just nu bara består av stolpar i ett kollegieblock.


Dagens middag blev en favorit i repris. Så enkelt och gott så jag påminner er om den igen:


Kycklingpanna med pasta

4 personer (i vår familj, kanske fler i andra)

1 kg kycklingfiléer
1 röd paprika
1 röd lök
2 burkar creme fraiche
3-4 msk kycklingfond
kryddor

Skär kycklingen, paprika och lök i tunna skivor. Bryn i omgångar och krydda kycklingen. Häll på creme fraichen, tillsätt fonden och låt puttra ihop ca. 10 min.

Serveras med valfri pasta, sallad och hyvlad parmesan (men den var slut hos oss idag).


Nu önskar jag er en skön kväll och sätter mig och väntar på det magiska. Kanske kommer det i fotbollsmatchen i kväll, om inte Zlatan gjorde det i förra matchen??

Kramisar


Kommentarer
Postat av: jessi

Nu blir jag hungrig när jag ser din kycklingpasta. Det är ingen här hemma som orkar laga mat... Maken förkyld med. Just det ja 9/9-09 idag, hoppas magiskt händer, att jag blir mycket piggare o att något spännande händer! hihiii.. Hoppas magiska saker händer hos er denna speciella dag!



KRAM

2009-09-09 @ 18:40:25
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Cicci

Hade helt glömt bort att det 090909 idag! Människor som du beundrar jag verkligen, att våga byta inriktning helt efter så många år i samma yrke! Tycker det visar att man vill något med sitt liv.



Kycklingen ser väldigt god ut och verkar väldigt simpel att göra. Kommer absolut att testa den i framtiden.



Kramar

2009-09-09 @ 19:06:08
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Far

Jo. Det var magiskt att byta den 50 meter långa tvättlinan i torkvindan. Den lade sig i slingor runt mina fötter hela tiden. Fridens Far.

2009-09-09 @ 19:29:45
Postat av: Far

Jo. Det var magiskt att byta den 50 meter långa tvättlinan i torkvindan. Den lade sig i slingor runt mina fötter hela tiden. Fridens Far.

2009-09-09 @ 19:30:55
Postat av: Milla

Inget magiskt här förutom att jag varit och gymmat idag igen, det är ganska magiskt för det har redan blivit 3 ggr denna veckan :D

Kycklingreceptet snor jag rakt av...ser gott ut och verkar lätt!

Kram!

2009-09-09 @ 20:53:47
URL: http://memillakilla.blogspot.com
Postat av: Bella

Hej hej!



Så skönt för dig att du fick gjort en del igår, hoppas nu du kan pränta ner dina tankar och stolparna i kollegieblocket på datorn imorogn så att allt blir klart!



Kycklingen ser ju jättegod ut och så enkelt, ska jag absolut tillaga någon dag här hemma, Tack för receptet!



Ha en bra kväll!!



Kraaam Bella

2009-09-09 @ 21:01:26
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: cecce

Den som väntar på något gott...:-) Hos mej har det inte hänt något magiskt alls..tyvärr. Men visst kändes det lite speciellt att skriva dagens datum!



Skönt när man får ordning och reda på sina tankar..och kommer fram till vettiga saker. Förstår vad du menar.



Ja, det är jag som är äldst i syskonskaran. Har tre yngre systrar vilket numera känns jättekul.



På tal om att ta hem sina elever, så är det ju lite varierande på vilken klass man har.

Just nu funkar det bra.

Har dessutom bara sju så det är lugnt.



Smarrigt recept! Såg frestande ut.



Kram

2009-09-09 @ 21:08:18
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Tack för Tradera-tipset, ska hålla utkik där!



Vilken god kycklingrätt. Kyckling är en stor favorit här hemma, så nya recept på det uppskattas alltid. Jag ska prova ditt nån kväll här framöver!



Kraaaam

2009-09-09 @ 22:17:58
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

TUSEN TACK för tipset om att leta väggord på Tradera - rena rama gulgruvan!!

2009-09-09 @ 22:43:22
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Sue

Mmmmmm det där ser mumma ut!!!!



Nja magiskt vet jag inte mer än att jag hittade 20 kiter kantareller!!!!!!! hihi. Det måste man väl ändå kalla magiskt!



Puss finaste!

2009-09-10 @ 08:03:49
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Vad god pasten ser ut,

nej jag missade det magiska..



trodde det var den 9/9 idag..hihi ;-)

helt dagvill & totalt avslappnad för tillfället...



ha en härlig torsdag fining

kramar Anna

2009-09-10 @ 11:13:57
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Josefine

Skönt att det inte bara är jag som gillat sådana "magiska" siffror! Jag missade förra veckan då bilens milräknare slog över til 10000...: )



kram!

2009-09-10 @ 12:14:01
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Sandra

Gud så gott! Måste prova! :)

2009-09-11 @ 08:48:55
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0