Nytt i höstgarderoben

                     


                     Klänning från Indiska-
                 snyggare när den är på ;-)



Nu så har jag helg! Det känns skönt att veta att man har två långa dagar utan en massa måsten framför sig och även en kväll med fredagsmys. Slutar ju redan vid 13.30 på fredagar så jag tog en tur till köpcentrat för att reka lite i butikerna. Inte för att jag behöver något men man kan ju missa något snyggt som kommit in.

Hittade den här fina klänningen på Indiska och jag känner att den kommer jag att ha stor användning av i höst. På dockan i affären hade de svart bälte i midjan och overknee strumpor till och det var snyggt. Vet inte om jag har ett snyggt svart bälte som passar så det kanske får bli nästa span. Overkneestrumpor har jag däremot en hel del av frusen som jag är ;-)

Har lite lätt ångest idag också då jag tror sonen eventuellt kommer att uppleva sin första fylla ikväll och jag kan inte stoppa honom...det är hockeylaget som har inkilning och då Oscar spelar med äldre killar så dricks det en del. Han är väldigt ordentlig min son och har inte druckit förr och säger att han inte ska dricka mycket alls. Men jag tror att de äldre kan trigga lite så man glömmer av sig + att han inte har en aning om hur mycket han tål. Lagledarna har sagt att de äldre har ansvar nu och att de ska sköta allt snyggt. Vi ska både lämna och hämta sonen i kväll.

Hur skulle ni ha gjort? Oscar är 17,5 år och myndig om ett halvår. Vad gjorde man själv som 17-18 åring? Man kan bara hoppas att man gett barnen rätt värderingar och ett sunt förnuft ;-)

Ha nu en skön kväll och var rädda om er!


UPDATE 00.30: Sms:ar med Oscar, han är nästan helt nykter och har jättekul ändå!! Agerar DJ på festen, det trivs han bättre med. Han är min son och han är bäst!! Nu ska jag bara hålla mig vaken för att hämta honom nån gång i natt?? Men det gör jag så gärna =0)

Kraaam

Kommentarer
Postat av: jessi

Ingen aning, vad svårt. Du får nog lita på honom men märker du att det skulle bli ett problem så får ni ta det då.



Snygg skjortklänning, jag trivs i rutiga skjortor så här i höst o din var ju perfekt för var så lång så man kan ha till tights eller bara strumpbyxor!



Svar- jag är såå sugen på Sthlm, hade gärna umgåtts med dig!!! Men bäst nog att jag gör en lite mindre utflykt imorgon så är helt säkert pigg o kry på måndag!



Snart kommer maken hem med sushi o glass!



KRAM

2009-09-11 @ 18:46:40
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

Ingen aning, vad svårt. Du får nog lita på honom men märker du att det skulle bli ett problem så får ni ta det då.



Snygg skjortklänning, jag trivs i rutiga skjortor så här i höst o din var ju perfekt för var så lång så man kan ha till tights eller bara strumpbyxor!



Svar- jag är såå sugen på Sthlm, hade gärna umgåtts med dig!!! Men bäst nog att jag gör en lite mindre utflykt imorgon så är helt säkert pigg o kry på måndag!



Snart kommer maken hem med sushi o glass!



KRAM

2009-09-11 @ 18:46:40
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Oj så svårt,

hoppas allt kommer gå bra. Förstår att du är orolig!

Men era barn verkar så väluppfostrade så det ska säkert går bra :-)



Vilken snygg klänning, mycket användbar!



trevlig fredagkväll vännen

kramar

2009-09-11 @ 18:49:51
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Far

Jag tror / vet, att de ungdomar som får ta ett litet glas hemma ibland under av avpända och naturlga former klarar av detta.

Nu tror jag mej veta att Osckar inte utnyttjat detta den idrotts man han är, män

Lita Du på Osckar. Han är en reko grabb.

Far - Morfar.



.

2009-09-11 @ 20:52:07
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Jag tror inte att du kan göra så mycket mer än att lita på Oskar. Han har säkerligen fått en bra uppfostran av dig och din man med bra värderingar så han kommer klara detta. Att han inte vart full tidigare i sitt liv tycker jag talar för att han är "stark" och kan "stå emot". Tänker dock på dig, för jag förstår att det känns jobbigt för er!



Ha en mysig kväll nu!



Kram kram

2009-09-11 @ 21:06:11
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Sue

Mycket fin! Det riktigt skriker Ann-Louise om den!!!!!!



Ja du.....tycker det är helt fantastiskt att han inte rört alkohol än!

De flesta börjar ju tidigare än så! Nu har ju inte jag så stora barn som du men de är på god väg och självklart vill man ju att de ska låta bli så länge som möjligt. Jag tror precis som du säger att om man har fostrat sina barn ok, och gett dem bra värderingar fixar de säkert de med. Sen blir det ju fel ibland och då är det ju viktigt att man som förälder visar att detta inte är OK!



Du får lita på honom att han i så fall dricker med "måtta".....



Puss i strumpan!

2009-09-11 @ 21:23:21
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jag tror att "sportkillar" ofta automatiskt har en bra syn till alkohol och kan hantera det på ett bra sätt då de trots allt vill prestera bra i sin idrott. Om du är med i mitt resonemang.



Sen lär man ju sig hur som helst av sina misstag och någongång måste ju vara den första;)



Jag tror att du kan sova lugnt:)



Kraam

2009-09-11 @ 21:54:21
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Vilken fin klänning! Låter snyggt att matcha den med ett svart skärp och overknee-strumpor.



Hoppas det går bra med er grabb ikväll! Förstår om du är lite orolig, men skriver precis som Madde... Nångång måste vara den första ;) Han verkar vara en bra grabb, så ni behöver nog inte vara så oroliga!



Hoppas ni har en mysig fredagkväll - skööönt med helg! Kramar

2009-09-11 @ 22:16:16
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Hur har du det? Hoppas du inte är alltför nervös!



Jag tycker ugg´sen är sköna att gå i,

varma med. Är du sugen på ett par?



kraaaam

2009-09-11 @ 22:36:57
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Bella

Förstår att du är en orolig mamma ikväll, men jag tror och hoppas att det kommer gå bra för Oscar, att han inte druckit tidigare visar ju på att han har en rätt sund inställning till det här med alkohol, sen är sportgrabbar som dem är, men vi får tro att han är stark och har tagit till sig av det ni lärt honom i hans uppfostran och kan stå emot grupptrycket som gärna blir när man är med äldre...



Klänningen du köpt är jättefin och jag tror ett svart bälte i midjan kommer bli supersnyggt!!



Hoppas du har en skön fredagkväll tror lite oro för sonen



Många kramar Bella

2009-09-11 @ 23:04:48
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: jessi

Godmorgon!



Jag skulle vara så himla glad o stolt över mitt barn om jag var du! Så bra att han själv insåg att han måse ta det lugnt. Det finns ju ingen anledning att börja supa sig full bara för att man är ung. Jag har märkt en tendens att ju yngre man är när man började dricka desto svårare har man med alkohol när man blir äldre. Jag har mött så många som inte kan hantera sitt drickande utan blir fortfarande så fulla att de inte minns någonting (30-40 åringar) och tycker det är liksom något att vara stolt över och skryter om allt tokigt som hänt. (fast när man pratar djupare så känns det inte så bra för dem) De har ofta börjat tidigt i tonåren och fått fel start. För dem är alkohol= bli full. Det är mycket bättre att börja senare och med måtta för då lär man sig för livet att dricka lagom. Jag tror Oscar har lärt sig det genom sin uppväxt och det är ju såå bra att han inte har börjat med det tidigare. Nu är han mer mogen i tankarna och förhoppningsvis förstår konsekverna. En yngre tonåring förstår inte för hjärnan har inte utvecklats fullt ut.

Jag tycker de här frågorna är så viktiga att prata med tonåringar om, för det är ju fakta att ju tidigare man börjar med alkohol, rökning m.m desto svårare blir det att sluta och få ett sunt förhållande till det. Jag blir så ledsen och illa berörd när jag ser 14-åringar på stan så berusade så de inte kan ens kan gå. Det känns otryggt för i dagens samhälle kan vad som helst hända och det händer. De flesta brott sker under påverkan av alkohol o droger. Jag har funderat om jag skulle engagera mig mer i de här frågorna för jag brinner för det. Alla har ju inte föräldrar som ni.

Vem ska bry sig om de barnen? det är ofta de barn vill, att någon bryr sig så mycket om dem att den sätter regler och har koll på på ett kärleksfullt sätt.



Hoppas du får en bra lördag och är inte alltför tröttis. Jag tycker det är helt rätt att skjutsa o hämta sitt barn oavsett tid på dygnet. För då har man mer koll och det är tryggare så. För både er och barnen!



Stor kram!

2009-09-12 @ 07:48:36
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Cicci

Vad stolt du nu kan vara över din son som kan ha väldigt roligt, men ändå inte vara stupfull. Tror att det handlar mycket om uppfostran och värderingar.



Vilken fin klänning du har hittat. Tror den kommer passa dig perfekt. Letar också efter ett brett svart bälte, du får säga till om du hittar något!



Min sambo studerar till gymnasielärare i ämnena geografi och samhäll. Så han har precis påbörjat sitt sista år.



Kramar

2009-09-12 @ 08:36:16
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag tycker helt klart att han kan få gå ut med killarna i laget och ta någon öl eller cider, men man behöver ju inte dricka mängder! jag tycker att när man är så stor och har börjat på gymnasiet så får man dricka alkohol. innan gymnasiet är de fortfarande barn. :)

2009-09-12 @ 09:02:47
URL: http://www.novaliesmamma.blogspot.com
Postat av: Annas inspiration

Vad SKÖNT att allt gick väl, vilken ordentlig & fin son ni har :-) I dag kan jag tänka mig att du är extra stolt mamma.



Vad ska du hitta på idag? Vi ska på marknad.

ha en HÄRLIG lördag



kramar Anna

2009-09-12 @ 10:06:04
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: cecce

Förstår verkligen din oro. Mina äldsta barn är något yngre men i femtonårsåldern och jag börjar också oroa mej så smått.

Man vet ju inte vad de hittar på alltid när de är ute på kvällarna. Man kan ju inte ha full koll jämt.



Jag försöker prata mycket med barnen utan att komma med pekpinnar. Tror mycket på det...att försöka ha en öppen dialog...kan liksom inte göra så mycket mer.

Tycker det verkar som du lyckats mycket bra med din son! De flesta 17 åringar skulle nog agerat annorlunda. Grattis till dej!

Idrott och supande hör egentligen inte ihop, men tyvärr förekommer det nog en hel del supande även i dde kretsarna.

Jag har själv barn som är aktiva inom idrotten, vilket jag är glad för. Bra att de har något att göra på fritiden. Annars är risken större de hamnar "fel".

Bra att du kör och hämtar och lämnar...då gör du ju vad du kan. Mer kan du inte göra.



Oj...det här blev långt!



Fin klänning! Tror du blir riktigt snygg i den!

Kram

2009-09-12 @ 10:24:45
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: MISSEXTRA

Vad ska du göra i helgen då?:)

2009-09-12 @ 15:00:25
URL: http://missextra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0