Bountygodis ♥


Jag och Beatrice rullade och doppade dessa godbitar
igår. Enkelt och gott - precis som det ska vara!


BOUNTYGODIS

Denna sats ger ungefär 50 stycken (gör dem ganska små)


Fyllning:
50 g smör
1/2 dl sirap
1/2 dl florsocker
2 dl vispgrädde
1 påse kokosflingor (200 g)


Garnering:
200 g ljus blockchoklad
ev silver eller pärlemorkulor



Blanda allt utom kokos i en kastrull och koka i 5-8 minuter,
tills smeten börjar bli lite seg. Tillsätt kokosen.
Låt smeten svalna något och rulla sedan små bollar och lägg
på bakplåtspapper. (Skölj gärna händerna i vatten mellan
varven så fastnar inte smeten så lätt på fingrarna).
Ställ kallt minst en timma.

(Receptet hittade jag här)
_________________________

God morgon denna 4:e advent!
Snön vräker ner och har gjort länge nu. Snöskyffeln har fått jobba bra den senaste tiden. Känns bra att inte behöva ge sig ut idag om man inte vill. Nu ska jag äta en sen frukost och sen ska jag klä årets julgran! Vi brukar alltid klä den den 23:e, men inget är sig likt i år så varför vänta...? Ljusslingan är redan på plats och grandoften spred lite julkänsla när jag kom ner från övervåningen i dag.

KRAMAR till ALLA ♥

Tävlar om böcker hos Maria igen!! Kolla här!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Dessa har jag också gjort idag och snart ska de doppas i choklad :)



Kramen

2010-12-19 @ 15:18:54
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Emma

Vi väntade inte heller då denna julen inte är någon annan lik med att klä granen ; - ) Luktar ju så gott & ger en himla go julstämning!



Mumsfillibabba vilka goda julgodisar ni har bakat du & dottern din. Måste vara himla mys att ha tjejkvällar som ni har så ofta! Du är säkerligen en underbar mamma Ann-Louise!



KRAAMIS

2010-12-19 @ 16:46:02
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Zandra

Tack goa du!

Tycker du gjorde helt rätt i att klä granen tidigare i år, för precis inget är sej likt i år så varför inte.

Stor Kram

2010-12-20 @ 21:25:03
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: cecce

Här finns ingen gran i sikte än så länge hemma hos mej! Hoppas hinna fixa det sista nu när jag börjat mitt lov!!

Så skönt det ska bli:-)



Vilket spännande och annorlunda julgodis!



Kramar

2010-12-20 @ 23:54:10
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: jessi

Borde göra godiset för D gillar kokoschoklad!

Grattis till jullovet, hoppas du får ett härligt

lov med massor av mysiga saker. Paket väntar här på dig! =)



KRAM!

2010-12-21 @ 10:28:56
Postat av: jessi

Det passar bra med den den fjärde! Kul att du kommer då!



Ja det blev par små grejer till köket och lite choklad.



Kram

2010-12-21 @ 19:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0