Gårdagen


                                   Parmabakelse med avokado & äpple
Gårdagens förrätt blev denna supergoda bakelse vars recept jag hittat
hos Anna. Hon hade lax men jag bytte ut den mot parmaskinka och
det smakade underbart tyckte både jag och gästerna!


Dukade med rosa tallrikar till tjejerna och gråa till killarna. Förrätten
serverades på enklare vita assietter. En söt tete a tete i cylindervas
fick smycka bordet.


Som avslutning på middagen, som bestod av grillade kycklingfileér med
sparris och en krämig potatisgratäng, serverade jag en vit choklad
kladdkaka med jordgubbar!


Halloj!
Här har vi haft en skön söndag hittills med både sovmorgon och shopping! Lockade med mig maken till Sickla Köpcentrum där jag köpte en svart klänning och en vit skirare tunika/klänning på VeroModa. Ska nämligen gå på Oscars studentmiddag på torsdagkväll och vill ju se OK ut. Få se vilken jag väljer att ha för nån ska jag ha - KOM IHÅG Note to myself!! Krångla inte till det Ann-Louise!!!!!

Ska bli kul att äta middag och mingla med Oscars klasskompisar, föräldrar och lärare. Sen när partyt börjar får vi väl snällt avlägsna oss. Har hotat med att hoppa upp på bordet och ropa "LET´S PARTY" efter middagen, men Oscar kontrade med att jag nog inte ens kommer upp på bordet.......så han såg inte så orolig ut. Sjyssta barn man har eller hur!

Nu ska jag passa på att vila lite på sängen och läsa en bok, om jag slumrar till gör inget alls. Maken och omtalade sonen är på Zinkensdamm för att se sitt älskade Hammarby spela fotboll och än är det några timmar till dess min syster dyker upp. Hon har beställt en klippning och middag så det får vi väl ordna då.

Tills dess vi hörs igen; Ha det så bra!!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Thereses Liv och Vardag

Mums, det där såg verkligen gott ut!

Vitchoklad kladdkaka har jag aldrig ätit, men "vanlig" kladdkaka går ju alltid hem! Du får gärna dela med dig av receptet då det vore kul att testa även denna variant.

Kram!

2011-04-03 @ 16:56:30
URL: http://thereseslivochvardag.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilka fina närbilder du tar Annlouise! har du skaffat ny kamera??

Det ser verkligen gott ut allt du bjudit på, fint dukat också. Jag letade efter Himlatallrikar på min shoppingrunda i dag men hittade inga. Visst brukar väl Cervera ha de??

kramar

2011-04-03 @ 17:22:56
URL: http://sjovreten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mums vad gott allting ser ut!



svar- ha haa... det förklarar saken, tyckte det var lite udda med tanke på att då kan vi ju lika gärna vara här i stan eller hos oss! =)

På tal om Taxinge så var vi där idag!



Återkommer om det blir fre eller lörd, maken ska kolla jobbkalendern på jobbet. Skoj!



Hjälp är Oscar så STOR redan att han ska ta studenten!!! Jag vet ju det men ändå, tiden går fort!



KRAM!

2011-04-03 @ 18:09:38
Postat av: Eva

hej..men vad fint du dukat och fixat!!!

underbart!!

kram på dig

// eva

2011-04-03 @ 19:23:09
URL: http://evapinglans.webblogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Jag tycker mig ana att du har en riktigt avkopplande och härlig helg, middagen igår hade jag inte tackat nej till :-) Hoppas att du har en skön kväll också, om du inte sett Stockholm-Båstad så kan jag å det varmaste rekommendera denna nya miniserie på fyran som början om 20 minuter!



TACK fina, fina du för din kommentar som värmde otroligt mycket... Jag bara kände inatt ett jättebehov att av omvandla mina tankar till bokstäver, kanske är jag för ärlig i min blogg men jag är inte rädd för att dela med mig av mina tankar. Snarare är det i de stunderna som jag känner att bloggen verkligen hjälper mig (fast det bästa med bloggen är jag träffat nya, fina vänner som jag aldrig träffat annars), jag älskar ju att skriva :-)



STOR KRAM och hur ser det ut för dig framöver, när skall vi ses?

2011-04-03 @ 19:43:01
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Susanne

Ser ut som ni hade en trevlig kväll och maten ser underbar ut.

Glömde att fråga har du ny kamera?



Hoppas du är laddad för en ny arbetsvecka.

Kramen

2011-04-03 @ 20:50:07
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna S

Gu så gott det ser ut och låter!!

Haha vad shysst Oscar var mot mamsen då ;).



Kram

2011-04-03 @ 21:18:26
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Anonym

svar- jag tyckte så om Qvartinge förut men nu två senaste gångerna har vi upptäckt att de har ganska mycket bra saker för ok priser på 2:a och 3:e våningen!



Sov gott!



Kram

2011-04-03 @ 21:37:05
Postat av: Anonym

jag igen!



Ja de har massor av godsaker att välja mellan men tror de har bara öppet helgerna, stänger 16.



KRAM

2011-04-03 @ 21:38:25
Postat av: Anonym

Friday it is! =)



Jessi

2011-04-04 @ 16:34:49
Postat av: Anonym

Friday it is! =)



Jessi

2011-04-04 @ 16:34:58
Postat av: Carolines hemligheter

Hoppas att du har haft en skön måndag och en skön kväll, stor kram till dig!

2011-04-04 @ 22:17:48
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0