HAPPY FRIDAY ♥



Halv sex hos oss!


HAPPY FRIDAY
alla fina bloggisar!
Äntligen kom den dan man längtar efter och kan kalla veckans bästa för då har man hela helgen framför sig! Sovmorgon om man vill och nästan inga måsten heller. Nu sen barnen blev stora kan man gör nästan precis det som faller en in eller skita i något som känns trist. Alla beslut faller endast tillbaka på en själv och det är väldigt skönt efter barntiden. Inget ont i den, den var underbar, men allt har sin tid liksom!

Sen några veckor har maken och jag delat upp middagsinköpet och tillagandet till varannan veckas tjänst. Varannan vecka handlar och lagar han och varannan handlar och lagar jag. Vi skriver upp veckans meny på en liten tavla i köket så alla vet vad som är planerat. Skulle någon av oss bli försenad eller ha förhinder en kväll så får barnen helt enkelt rycka in och hjälpa till. Och det är inte svårt att få Bea att laga mat, hon gör det ofta och gärna, men Oscar har lite kvar dit.....;-)
Måste säga att det är riktigt kul att planera en vecka och sen skönt slippa det helt veckan efter. Så detta får bli helgens bästa tips från mig till Er!

I kväll blir det härlig hockeymatch efter Tacomiddagen och imorgon är vi bjudna på middag och mys till våra resvänner och grannar. Ska bli skoj att ses igen efter Zakyntos och minnas, eller just ja, vi ses ju på hockeyn ikväll också ha ha. Känns som om ens sociala liv är lite inskränkt men man blir ju nära vänner med dem man spenderat åratals av kvällar och helger tillsammans med i diverse ishallar!

Önskar alla en härlig helg!! Ut och andas in den friska höstluften.

Kram från Ann-Louise ♥

Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Smart (och kul) upplägg gällande maten, vi har lite bekymmer här hemma på den biten för jag tycker inte att vi äter så bra utan det blir mycket halvfabrikat och samma vecka efter vecka! Och jag tycker ju att det är kul att laga och prova nytt men orkar inte riktigt... Dessa småbarnsår, försöker tänka att det är ok med Dafgårds frysta köttbullar men samtidigt är det ju kanske nu man verkligen borde äta bra när barnen är små och behöver mycket nyttigheter!



Pratade med syrran igår, vi är hjärtligt välkomna :-) Enda kruxet är att just den helgen vi pratade om är de i London så vi behöver hitta en annan helg, kan du första helgen i december (2:a advent)? Jag har tyvärr inte så många helger jag kan då det är så många utbildningsveckor som börjar på fredagar!



Vi MÅSTE ju få ihop det här, SÅ roligt!!!



Hoppas att du har en toppenkväll med familjen (och grannarna), kramar!

2011-09-16 @ 21:01:54
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Bella

Vilket toppenupplägg!! När man vet att man har varannan vecka "fri" från både handling och matlagning så blir det ju automatiskt lite roligare att laga även vardagsmaten den veckan man gör det :)



Läste Carolines kommentar ovan och förstår att ni har trevliga planer för en helg i höst. Hoppas ni hittar en helg som passar så att ni kommer iväg!



Hoppas ni får en trevlig kväll tillsammans med er goda vänner!



Kramar Bella

2011-09-17 @ 21:01:09
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Anna - Starwoman

Så himla smart och kul upplägg ni har med handling och matlagning. Undrar om jag kan få igenom det här hemma? Dock svårt att få igenom när jag dräller hemma om dagarna skulle jag tro ;-)



Hoppas du haft en underbar lördag, här är det kvällsmys som gäller i detta nu, trött i mössan är jag också så snart sänggång, så kul har vi här alltså ;-)



Stor kraaaam

2011-09-17 @ 22:57:40
URL: http://www.bloggfamiljen.se/starwoman/
Postat av: Anna S

Håller med alla här ovan - vilken kul idé med ert smarta upplägg!

KANSKE att det kan fungera när Danne byter jobb och har mer fritid.

Som det är nu är det jag som lagar middagarna här hemma.



Ha en skön söndag!



Kram Anna

2011-09-18 @ 09:21:02
URL: http://ansobloggar.se
Postat av: Godis För själen

Otroligt snygg blogg...kommer helt klart att testa mycket samt följa dig...

2011-11-08 @ 19:49:33
URL: http://godisforsjalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0