Gör egen Pad Thai!



Min egen Chicken Pad Thai med jordnötter på toppen!

Prova själv att göra denna supergoda maträtt som hela familjen älskar!
Så här gör jag min till 4-6 personer:

1000 g kycklingfilé
2 paprikor - röd & orange
1 stor röd lök
1-2 vitlöksklyftor
1 bukett broccoli

3 msk röd currypasta
5 msk oystersauce
1 burk kokosmjölk

jordnötter och äggnudlar till serveringen

------------
Skiva kycklingen tunt och skär i lagom stora bitar. Stek dem och krydda med
vitpeppar och salt och ta undan. Dela grönsakerna i lagom stora bitar och fräs 
dem snabbt på hög värme utan att bränna vid dem.

Blanda kyckling och grönsaker och tillsätt currypastan, oystersaucen och kokosmjölken
och låt koka upp. Koka nudlarna och servera till.
Strö på krossade jordnötter och NJUT!



God eftermiddag mina vänner!!

Schlagerlördagen är här och nu har även solen tittat fram här i Stockholmstrakten!
Härliga dagar nu framöver när temperaturen ska stiga dag för dag och fram emot
veckan kunna nå upp till 15 plusgrader på sina håll, inte en dag för tidigt eller hur!

Förmiddagen var alltså grå men ganska skön här hos oss. Vi passade då på att åka
till min favorit, Myrornas stora SecondHand för att kika lite. Jag tycker det är mycket
roligare att leta efter udda, fina kläder där än att gå i de vanliga klädkedjorna när jag
inget speciellt behöver egentligen och dessutom göra en god gärning om man handlar!
 Har man tur hänger det mysigaste, finaste och billigaste fyndet där och väntar på en....och
idag gjorde det det! En klänning från härliga SMIRK i de ljuvligaste färgerna och i
min bästa modell. Galet vad lycklig man kan bli över ett klädesplagg!
Ska försöka fota den framöver.

Nu väntar en lugn kväll med ännu en god middag! Baby Back Ribs (de godaste från ICA
Kvantum i Liljeholmen) med en god och matig sallad med bl.a. avokado, sugersnaps och
en Caprese med mozzarella, basilika och tomat.

Ska ni se schlagern i kväll och vad äter ni?

KRAM


Kommentarer
Postat av: Karin

Vad smaskigt och vilket gott recept!

2012-03-11 @ 04:49:15
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: christin

Tack för receptet! Jag har saknat ett recept på wok med jordnötter så nu har jag det och detta skall tillagas på måndagkvällen! Kram!

2012-03-11 @ 15:15:44
URL: http://christinsshopping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0